گزارش تابناک تبریز از صحن شورای شهر تبریز(قسمت اول)

زلزله باید مسئولین شهری را تکان دهد/با این روند 100 سال دیگر نیز مشکل بافت فرسوده حل نمی شود/ چه زمانی باید جریانات اخیر ریشه یابی شود؟

به گزارش تابناک تبریز جلسه امروز شورای شهر تبریز با تحلیل دو عضو جدید برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 19 June 2016
علی نوای باغبان ناطق پیش از دستور این هفته شورای اسلامی شهر تبریز بود.

وی نطق خود را با موضوع زلزله دیروز که شهر تبریز را لرزاند آغاز کرد و گفت:تبریز دارای 2500 هکتار بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی است که در مقابل  زلزله آسیب پذیر است که اعضای شورای شهر نباید به این امر بی تفاوت باشند.

باغبان ادامه داد:اگر خدای ناکرده جای اعداد در زلزله 3.7 ریشتر  دیروز عوض میشد شاید دیگر امکان حیات و  زنده ماندن در شهر وجود نداشت.

این گونه اتفاقات باید شورا و شهرداری و دیگر مسئولین را از خواب بیدار کند تا بلکه بعد از این فکری به حال روز بحران و زلزله شهر تبریز بکنیم.

وی یاد آور شد:تنها در مناطق 4،10شهرداری تبریز مسیر های وجود دارد که نیازمند مسیر گشایی هستند که اگر انجام نگیرد در اینگونه حوادث می تواند آسیب های جبران ناپذیری مالی و جانی برای شهر به بار آورد.

باغبان افزود:بافت فرسوده مهم ترین مشکل کالبد ساختاری شهر تبریز است که متاسفانه شهرداری و شورا نتوانسته برای حل این معضل به خود تکانی و تحرکی بدهد.

نوای باغبان گفت:با این روندی که پیش می رود نمی توان حتی تا 100 سال آینده معضل بافت فرسوده شهر  تبریز را حل کرد زیرا تبریز دارای 2500 هکتار بافت فرسوده است.

وی افزود:طبق ماده ۱۰،بند ۲تعرفه عوارض محلی که هیت حل اختلاف نیز این مورد را به شورا هشدار داده است ولی با این وجود مناطق شهرداری مبادرت به صدور پروانه  ساخت خارج از ضوابط اعلام شده در هیت حل اختلاف  اقدام می کند.
وی در این باره ادامه داد:کاهش در آمد شهرداری دلیل نمی شود که خارج از قانون به صدور پروانه  بکنیم.

باغبان در مورد در آمد پایدار اظهار داشت: کاهش در آمد شهرداری گریبان گیر شهر شده است که شورای چهارم برای حل این مشکل بستر لازم  سرمایه گذاری در اختیار شهردار قرار داده است و شهرداری باید از این ظرفیت حداکثر استفاده انجام گیرد.

وی در ادامه گفت:  شهرداری نباید چشم به جیب دولت و ملت داشته باشد و تمام توان خود را برای ایجاد در آمد پایدار بگذارد.

ریاست کمیسیون برنامه و بودجه گفت:در دنیای امروز دیگر فروش ملک از سکه افتاده و روال نیست بلکه با تعمیر املاک  و اجاره دادن باعث ایجاد درآمد پایدار می شود.

باغبان در مورد مسایل اخیر گفت:جناب رئیس شما  که می فرمایید  مسایل جریانات اخیر باید ریشه یابی شود من می پرسم چه زمانی قرار است این آسیب شناسی انجام گیرد؟آیا پس از پایان شورای چهارم این مسایل را پیگر خواهیم بود؟
وی گفت:من سوال می کنم،چه زمانی استاندار در شورا حضور خواهند یافت ؟ و یا فرمانداری و استاندار ی چه زمانی قرار است به مسایل و مشکلات شهر بصورت جدی رسیدگی کنند.

وی در مورد این اتفاقات افزود:مسایل و اتفاقات اخیر مسله امنیتی نیست که در شورای تامین استان بحث شود بلکه یک مشکل اجتماعی است و باید علت یابی شود و تصمیم مقتضی لازم گرفته شود و هرکس باید به سهم خود در  ریشه کنی  فساد قدم اش را بردارد.

کد خبرنگاری: 5101
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار