برداشت۱۲۰ هزار تن محصولات جالیزی در استان

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۱۲۰ هزار تن محصولات جالیزی در استان بوشهر برداشت می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 18 April 2015
تابناک بوشهر: محمدتقی منوچهری صبح شنبه در نشست بررسی وضعیت کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است که افراد زیادی در این استان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

وی به آغاز برداشت محصولات جالیزی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: از مهمترین محصولات جالیزی استان بوشهر می‌توان به هندوانه، طالبی، خربزه و خیار اشاره کرد که در سطح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان کشت شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش بینی برداشت بیش از ۱۲۰ هزار تن محصولات جالیزی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت محصولات جالیزی بوشهر مربوط به شهرستان‌های دشتی، بوشهر، دشتی و تنگستان است.


وی ادامه داد: یکی از محصولات مهم استان طالبی است که در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تولید می‌شود و سال گذشته ۳۶ هزار تن محصول تولید شده بود که امسال در ۲.۵ هزار هکتار کشت شده و پیش‌بینی تولید بیش از ۷۰ هزار تن می‌شود.

منوچهری با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان از قطب‌های تولید طالبی استان است، ادامه داد: برداشت محصول طالبی از اسفندماه آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد و علاوه بر استفاده در استان، بخشی از محصولات برداشتی نیز صادر می‌شود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کشت طالبی به صورت  زیرپلاستیک با آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود که شاه‌آبادی، ساوه‌ای، گردآبادی و گرمک از مهمترین نمونه‌های طالبی در استان است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار