بودجه نداریم/دانش آموزان روستایی ضعیفند

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خواهان توجه بیشتر مسئولین به اعتبارات این مجموعه شد.
کد خبر: ۲۳۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 19 May 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:حمیدرضا آذری در همایش فصلی ائمه جمعه استان فارس در شیراز بیان کرد: امیدوارم روزی برسد که به آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه ملی و نه یک دستگاه اجرایی نگاه شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نقش اصلی تربیت نسل های آینده را دارد بنابر این از صنعت نفت نیز مهم تر است اما در بحث بودجه و رسیدگی کمتر مورد توجه قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و مردم است که هر گونه غفلت در آن جائز نیست زیرا عدم برقراری عدالت در آن قابل جبران نیست.

آذری یادآور شد: امروز دانش آموزانی که در روستاها و مناطق دور افتاده در حال تحصیل هستند به لحاظ آموزشی در معرض آسیب قرار دارند و این درحالی است که در ۱۵ سال اول پیروزی انقلاب اسلامی بهترین معلم های کشور در دورترین مناطق حضور می یافتند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به وضعیت معلمین نیز افزود: متاسفانه امروز معلمان ما که به روستاها و مناطق دور افتاده اعزام می شوند به دلیل عدم برخورداری از دانش و تجربه لازم در تعلیم و تربیت دانش آموزان، موفق نیستند و دانش آموز روستایی نمی تواند به لحاظ علمی با دانش آموز شهری رقابت کند و از مراتب بالای علمی دور می ماند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای بخش پرورشی و تعلیم دانش آموزان استان فارس اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص یافت که باتوجه به رسالت آموزش و پرورش و جامعه هدف مناسب نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: باید اعتبارات و برنامه ریزی مناسب تری برای آموزش و پرورش مد نظر قرار داده شود زیرا این مجموعه وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار