واحدهاي توليد و عرضه زير ذره بین استاندارد

مدیرکل استاندارد استان تهران از صدور یا تمدید بیش از 2 هزار و 800 پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته در سطح استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 15 April 2015
به گزارش پايگاه اطلاعر ساني استانداري تهران،مسلم بیات افزود: در سال گذشته با انجام ده ها هزار مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولید و عرضه در سطح استان، پروانه کاربرد علامت استاندارد 2هزار و 413 فرآورده تمدید و برای 471 فرآورده جدید نیز پروانه صادر شد.

وی گفت: براساس برنامه این اداره کل در سال گذشته برای تمدید و صدور پروانه، تحقق بیش از 100 درصد را داشته است.

این مقام مسوول با تاکید بر ادامه بازرسی ها و تشدید نظارت کارشناسان این اداره کل در سالجاری افزود: حدود 34 هزار نمونه و آزمون از فرآورده های مشمول، استاندارد اجباری گرفته شد.

بیات از انجام حدود 19هزار مورد نمونه برداری از مراکز تولید و توزیع سطح استان در سال 93 خبر داد و گفت: این نمونه ها در 15هزار و 173 مورد از مراکز تولیدی و سه هزار و 574 مورد در قالب طرح طاها و مراکز عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد گرفته شده است.

وی با اشاره به تحقق بیش از 100درصدی برنامه این اداره کل در انجام آزمون فراورده های نمونه برداری شده در سال 93 افزود: در پی انجام بازرسی ها و نمونه برداری ها بیش از 15هزار آزمون بر روی فراورده های نمونه برداری در سال گذشته انجام شد.

بیات تصریح کرد: از مجموع آزمون های انجام شده ، حدود دو هزار و 300 آزمون در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران افزود: در نتیجه بازرسی ها، نمونه برداری ها و آزمون ها 475 پرونده به مراجع قضایی ارجاع و در حال پیگیری است و همچنین 562 پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز ابطال و 51 پروانه تعلیق شده است.

طرح طاها « طرح اجرای هماهنگ استاندارد» در سال 1388 تصویب و جایگزین طرح جامع اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری مصوب سال 1383 کشور شد. 

انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین از جمله اهداف اجرای طرح طاها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار