ضریب نفوذ تلفن همراه در اردبیل 85 درصد است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان اردبیل به بیش از 85 درصد رسیده به طوری که تاکنون در این استان بیش از یک میلیون و 79 هزار تلفن همراه به هموطنانمان واگذار شده است.
کد خبر: ۲۳۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ 17 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، یاور محمدحسینی در نشست مطبوعاتی خود همزمان با هفته ارتباطات با تبریک این هفته به فعالان عرصه رسانه به عنوان پیشگامان عرصه ارتباطات در بخش نرم‌افزاری اظهار کرد: ما در سه حوزه تلفن ثابت، همراه و دیتا فعالیت‌هایمان را انجام می‌دهیم و در خدمت هموطنانمان هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان اردبیل به بیش از 85 درصد رسیده به طوری که تاکنون در این استان بیش از یک میلیون و 79 هزار تلفن همراه به هموطنانمان واگذار شده است.

وی تعداد تلفن فعال و مشغول به کار استان را 433 هزار شماره اعلام کرد و افزود: در حالی که 514 هزار تلفن منصوبه داریم از این تعداد بیش از 433 هزار شماره فعال هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ضریب نفوذ تلفن ثابت را در استان بیش از 34 درصد اعلام کرد و افزود: ما به بیش از 70 هزار نفر از هموطنانمان در سال‌های اخیر اینترنت پرسرعت واگذار کردیم و شرکت مخابرات در کنار هشت شرکت خصوصی فعال در این زمینه که آنها نیز 40 هزار اینترنت واگذار کردند در این حوزه فعالیت می‌کند.

محمد‌حسینی تصریح کرد: با احتساب واگذاری اینترنت از طریق این شرکت‌‌ها و همچنین مخابرات تاکنون بیش از 110 هزار اینترنت پرسرعت در استان اردبیل واگذار شده است.

وی به نامحدود بودن فعالیت‌های شرکت مخابرات در حوزه داده‌ها اشاره کرد و گفت: ما فارغ از بحث درآمدها و ارائه بسته‌های تشویقی با توجه به اینکه معتقدیم کاربران و مشترکان ما در دریافت خدمات سیری‌ناپذیر هستند از همین‌رو سعی می‌کنیم خدمات جدید و به‌روزی را با سرعت مناسب‌تر به کاربران ارائه کنیم

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل بیان کرد: از سال 91 ما امر واگذاری اینترنت را به کاربر نهایی آغاز کردیم و معتقدیم در این چهار سال موفق شدیم رضایت کاربرانمان را فراهم کنیم به طوری که پهنای باند در این مدت به 2 گیگابایت رسیده است که همچنان جای افزایش و توسعه در این حوزه وجود دارد تا ما بتوانیم خدمات مناسب‌تری را به هموطنانمان در حوزه اینترنت پرسرعت ارائه کنیم.

محمدحسینی ادامه داد: قطعا در آینده تمام هموطنانمان با سرعت 10 مگابایت در ثانیه می‌توانند از خدمات اینترنت استفاده کنند به طوری که در روستاها سعی‌مان بر این است تا افزایش سرعت پهنای باند و ارائه خدمات برای مشترکان 177 روستای استان را در بهره‌مندی از اینترنت فراهم کنیم.

وی افزود: در حالی که در سال 93 تعداد تلفن واگذار شده یک میلیون شماره بوده این تعداد در حال حاضر به بیش از یک میلیون و 80 هزار شماره رسیده است و امیدواریم در کنار توسعه ارتباطات نوین و به‌روز زمینه افزایش بهره‌مندی را در حوزه اینترنت فراهم آوریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل از فعال بودن 105 سایت تری‌جی در شهر اردبیل به عنوان سایت نسل سوم تلفن همراه خبر داد و گفت: این به‌روزرسانی به معنای خاموش کردن نسل دوم سایت‌های تلفن همراه نیست بلکه ما با نصب نسل سوم امسال نیز سعی داریم تا در شهرهای دیگر استان از این ظرفیت و توان استفاده کنیم.

محمدحسینی به ساکنان اردبیل وعده داد که از سال جاری تمام سایت‌های اردبیل به تجهیزات نسل چهارم مجهز شوند هر چند که در حال حاضر شش سایت در اردبیل به امکانات نسل چهارم مجهز هستند اما گوشی‌های کمتری را سراغ داریم که بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی افزود: امیدواریم همزمان با افزایش سرعت ارائه خدمات مخابرات هموطنانمان تلفن همراه خود را نیز به‌روزرسانی کرده و از این زیرساخت‌ها بهره ببرند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل به فعالیت 463 سایت بی‌تی‌اس مخابراتی اشاره کرد و گفت: درصدد ارتقای این سایت‌ها و امکانات به‌روز مخابراتی هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار