تضییع حق مردم با استفاده از مصالح غیر استاندارد

لزوم نظارت جدی مسئولان به استفاده از مصالح استاندارد در پروژه ها

واقعیت این است که سالهای سال به کیفیت مصالح به کار رفته در پروژه ها نظارت جدی نشده است و همین مسئله باعث شده است برغم استفاده از طرح و نقشه های اصولی و مهندسی، برخی طرح های عمرانی از کیفیت ، عمر و استحکام مورد انتظار برخوردار نباشند.
کد خبر: ۲۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 14 April 2015

استفاده از مصالح استاندارد، نقش مهمی در استحکام و مقاومت طرح های عمرانی و به ویژه پروژه های ساختمانی دارد.

به گزارش تابناک، واقعیت این است که سالهای سال به کیفیت مصالح به کار رفته در پروژه ها نظارت جدی نشده است و همین مسئله باعث شده است برغم استفاده از طرح و نقشه های اصولی و مهندسی، برخی طرح های عمرانی از کیفیت ، عمر و استحکام مورد انتظار برخوردار نباشند.

جدا از آنکه استفاده از مصالح غیر استاندارد در اجرای طرح های دولتی باعث تضییع حق و حقوق بیت المال می شود ، مردم در خرید مسکن و ساخت سرپناه این حق و حقوق را دارند که نسبت به استاندارد بودن مصالح به کار رفته اطمینان داشته باشند. اطمینانی که جز با سخت گیری و نظارت جدی مسئولان حاصل نمی شود.

حالا با فرا رسیدن اردیبهشت ماه و گرمتر شدن تدریجی دمای هوا در استان اردبیل ، فصل کاری طرح های عمرانی در منطقه آغاز و ساخت و سازها از سر گرفته شده است.

در همین رابطه هاشم علایی مدیر کل استاندار و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با یادآوری ضرورت استاندارد بودن مصالح ساختمانی به کار رفته در پروژه ها از تشدید نظارت ها در این باره خبر داده است.

به گزارش تابناک، وی مهندسان ناظر را مسئولان اصلی نظارت بر استاندارد بودن مصالح بکار رفته در ساخت و سازها عنوان کرد و گفت: کلیه فرآورده های مصالح ساختمانی مشمول مقررات استاندار اجباری است.

علایی با تاکید بر اینکه تمامی واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی باید گواهی استاندارد را برای تولیدات خود اخذ کنند افزود: دولت امسال در قالب طرحی نظارت ها در این خصوص را تشدید می کند و واحدهایی که مصالح غیر استاندارد تولید و عرضه کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی از هم استانی ها خواست با شماره تلفن شبانه روزی 1517 هر گونه عرضه کالاهای غیر استاندارد و به ویژه مصالح ساختمانی غیر استاندارد را به اداره کل استاندارد اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار