1040 واحد تولیدی قم نیمه فعال هستند

دبیر ستاد ملی اقتصاد مقاومتی کشور با بیان این‌که هزار و 40 واحد تولیدی در قم نیمه فعال هستند گفت: از این تعداد 970 واحد سهم صنایع کوچک و 527 واحد نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بزرگ مستقر هستند.
کد خبر: ۲۲۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 03 May 2016
به گزارش تابناک قم، «علی یزدانی» در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با محوریت بررسی بسته رونق اقتصادی صنایع کوچک استان قم با اشاره به این‌که بیش از 9 هزار و 320 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در کشور معطل تزریق منابع مالی است، گفت: وجود بیش از 185 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در قم امیدوارکننده است. 

وی از احیای 850 واحد صنعتی تعطیل در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته توانستیم با احیای واحدهای تولیدی بیش از 16 هزار شغل را به چرخه بازگردانیم. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از سهم 400 میلیارد تومانی استان قم برای راه اندازی طرح‌های صنعتی و احیای واحدهای غیرفعال گفت و افزود: اگر دولت بتواند 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات را به چرخه مختل شده تولید تزریق کند، علاوه بر ظرفیت‌های پیش بینی شده سالانه دولت، بیش از هزار و 800 شغل به چرخه اقتصادی کشور اضافه می‌شود.

یزدانی در ادامه از طراحی و تدوین دستور العمل تامین مالی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات این دستورالعمل الزام بانک‌ها به حمایت از تولیدکنندگان بدون توجه به بدهی‌های قبلی است که می‌تواند به رونق اقتصادی واحدهای تولید منجر شود.

دبیر ستاد ملی اقتصاد مقاومتی کشور در پاسخ به منتقدان این مصوبه که مدعی بودند بانک‌ها هیچ گاه زیر بار مصوبات دولتی نرفته‌اند و به هیچ وجهی به مشتریان بدسابقه نمی‌دهند وام دوباره، گفت: این دستورالعمل با همفکری و اطلاع رئیس بانک مرکزی کشور و با نظارت مستقیم معاون اول رئیس جمهور تنظیم شده و باید ضمانت اجرایی پیدا کند. 

یزدانی با انتقاد از ناکارآمدی برخی از شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: متاسفانه 2 شهرک صنعتی قم با وجود احداث زیرساخت‌های لازم با اشغال بیش از 900 هکتار از اراضی استان کاملا بلااستفاده و بدون قرارداد واگذاری زمین مانده اند که باید برای این امر تصمیم درستی اتخاذ شود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور با تأکید بر این‌که 97 شهرک صنعتی کشور به تنهایی 70 درصد منابع شرکت شهرک‌های صنعتی را تامین می‌کند، گفت: در سال 94 در قم 85 قرارداد واگذاری زمین در استان قم بسته شده که 70 فقره آن در 3 شهرک شکوهیه، قنوات و محمودآباد بوده است. 

وی با اعلام این‌که بیش از 177 واحد تولیدی با ظرفیت 70 درصدی در قم آماده فعالیت است، افزود: قم یکی از شهرهای مستعد راه اندازی و توسعه صنایع متوسط و کوچک است و باید زمینه جذب سرمایه‌ به آن فراهم شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار