پرداخت 100 میلیارد تومان از بدهی 146 میلیاردی علوم پزشکی اراک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، این دانشگاه را تا چند ماه پیش، بدهکارترین دانشگاه علوم پزشکی به علوم پزشکی کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۲۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 13 April 2015
 

حسن طاهراحمدی در جلسه دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن ارائه گزارشی درباره وضعیت این دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در شرایط فعلی توانسته 100 میلیارد تومان از بدهی 146 میلیارد تومانی خود در 16 ماه پیش را پرداخت کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه بازسازی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) آغاز شده است، افزود: بازسازی این بیمارستان حدود 110 میلیارد تومان هزینه دربر دارد.

 

 وی با اشاره به اینکه برای سال جاری، 20 میلیارد تومان از این میزان هزینه فراهم شده است، افزود: با اختصاص اعتبارات از سوی معاونت راهبردی وزارت بهداشت، تا پایان آبان‌ماه 94 اسکلت‌بندی این پروژه به اتمام می‌رسد.

 

طاهراحمدی تصریح کرد: در صورت عدم تأمین اعتبار لازم، خوابگاه حضرت معصومه(س) به فروش خواهد رفت.

 

رئیس این دانشگاه در خصوص فروش برگه‌‌های اوراق وقف بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: 500 میلیون تومان اعتبار از طریق فروش این اوراق فراهم شده است اما تا رسیدن به مبلغ پیش‌بینی شده اختلاف بسیاری وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اختصاص زمین هلال‌احمر به علوم پزشکی برخلاف قول‌های داده شده، محقق نشده است.

 

طاهراحمدی فعالیت‌‌های فرهنگی انجام شده در بیمارستان‌ها را مثبت ارزیابی کرد.

 

وی اظهار کرد: سعی بر این است بدلیل ساخت‌وسازها و کمبود فضا، اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) منتقل شود.

 

رئیس این دانشگاه ادامه داد: دو دستگاه سی تی‌اسکن در بیمارستان ولیعصر(عج) نصب شده است و در بیمارستان آیت‌الله خوانساری مقدمات نصب دستگاه سیمیلاتور فراهم شده است.

 

طاهراحمدی خواستار بازدید نماینده ولی‌فقیه از این دانشگاه و بیمارستان‌های در حال توسعه شد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز، تنها در بیمارستان ولیعصر(عج) هزار عمل جراحی انجام شده است و 20 هزار بیمار سرپایی ویزیت شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: رضایت‌مندی نسبی از عملکرد مراکز درمانی در استان حاصل شده است اما، تا ایده‌آل‌ها فاصله بسیاری وجود دارد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه از تیم فرهنگی فعالی در حوزه مسائل عقیدتی و فرهنگی برخوردار است، به ارائه گزارش عملکرد یکساله این دانشگاه در حوزه فرهنگ پرداخت.

 

مشیری به طرح ویژه‌ی هسته‌های مباحثاتی استاد مطهری اشاره و اظهار کرد: برای این مهم، 50 گروه مباحثاتی با کمک مجموعه دانشگاهی علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه به حرکت بزرگ برای سال آینده درباره اختصاص یک روحانی بالینی برای هر بیمارستان اشاره کرد و گفت: این روحانی در بیمارستان با ارائه مشاوره به بیماران و همراهان آنها سوالات شرعی و فقهی آنها را پاسخ داده و به آنها در زمینه‌های مختلف مشاوره ارائه می‌دهد.    

 

مشیری در ادامه، برگزاری 290 کارگاه با موضوعات فرزندپروری، احکام، فقه و ... و همچنین برگزاری 70 اردوی سیاحتی، فرهنگی و مذهبی در هر هفته را از دیگر اقدامات انجام شده در این دانشگاه بیان کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار