۱۵ اردیبهشت؛

جشنواره «بانو امین» در قم برگزار می‌شود

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س)ُ از برگزاری جشنواره بانو امین همزمان با نیمه اردیبهشت‌ماه در قم خبر داد و گفت: هزار و ۷۰۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۲۲۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 30 April 2016
به گزارش تابناک قم، سیده سعیده غروی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین در قم بیان کرد: از اواخر مهرماه فراخوان آثار انجام و تا نیمه دی‌ماه ادامه یافته است و با پایان مهلت، فراخوان تمدید نشد.

جشنواره «بانو امین» در قم برگزار می‌شود

وی گفت: بعد از اعلام فراخوان جشنواره، با استقبال بی­‌نظیر بانوان پژوهشگر طلاب و دانشگاهی مواجه بودیم که غیرقابل انتظار بوده است.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) ادامه داد: در مجموع هزار و ۷۰۷ اثر در سه قالب کتاب، مقاله علمی و پژوهشی، پایان­نامه سطح ۲ و سه و چهار کار‌شناسی ارشد و دکتری به زبان‌های فارسی، عربی، اسپانیولی، انگلیسی و اردو به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی عنوان کرد: از میان آثار ارسال شده به جشنواره هزار و ۵۷۹ اثر به زبان فارسی شامل ۶۰ کتاب، ۷۰۶ پایان نامه و ۸۱۳ مقاله بود، همچنین ۱۲۸ اثر شامل ۶ پایان نامه، ۹ کتاب و ۱۱۳ مقاله به سایر زبان‌ها به جشنواره ارسال شده است.

غروی گفت: هزار و ۷۰۷ اثر رسیده به جشنواره پژوهشی بین­ المللی بانو امین پس از تفکیک سطح و رشته، بر اساس نوع اثر کتاب، پایان­ نامه و مقاله دسته بندی و به مرحله ارزیابی اجمالی ارسال شدند که در این مرحله ارزیابان بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده به ارزیابی آثار پرداختند.

وی با بیان اینکه از مجموع کل آثار ۱۳۳ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی رسیده است، افزود: در این مرحله با نظارت دقیق و ارزیابی جزء به جزء آثار در ‌‌نهایت ۱۴ اثر را به عنوان آثار بر‌تر و ۱۸ اثر با عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند و همچنین از ۳۳ اثر برگزیده چهار اثر غیر فارسی است.

رئیس جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین بیان کرد: ۱۴ اثر بر‌تر شامل ۶ مقاله بر‌تر، ۲ پایان­ نامه بر‌تر مقطع دکترا و سطح چهار، سه پایان نامه بر‌تر کار‌شناسی ارشد و سطح سه و سه کتاب بر‌تر است.

وی گفت: اثر شایسته تقدیر به تفکیک شامل ۶ مقاله، سه پایان­ نامه مقطع دکترا و سطح چهار، ۶ پایان نامه کار‌شناسی ارشد و سطح سه، یک پایان نامه سطح دو و سه کتاب می‌باشد.

غروی در خصوص رتبه علمی شرکت کنندگان نیز افزود: از مجموع ۹۷۴ شرکت‌کننده، ۵۸۶ نفر طلاب، ۱۱۷ نفر دانشگاهیان و ۲۷۱ نفر اساتید هستند.

وی عنوان کرد: از ۵۸۶ طلبه شرکت کننده در جشنواره ۱۲ نفر در سطح چهار، ۲۹۸ نفر در سطح سه و ۲۷۶ نفر در سطح ۲ حضور می‌یابند.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: ۲۸۶ اثر متعلق به گرایش اخلاق و تربیت اسلامی، ۲۴۴ اثر متعلق به گرایش تاریخ اسلام، ۲۳۸ اثر متعلق به گرایش علوم قرآن و حدیث، ۲۳۵ اثر متعلق به گرایش فلسفه و کلام، ۱۹۱ اثر متعلق به گرایش مطالعات اسلامی زنان، ۱۹۰ اثر متعلق به گرایش فقه و اصول، ۱۵۵ اثر متعلق به گرایش تعلیم و تربیت، ۱۱۴ اثر متعلق به سایر گرایش­‌ها، ۴۴ اثر متعلق به گرایش علوم سیاسی، ۱۷ اثر متعلق به گرایش ادبیات فارسی و ۱۴ اثر متعلق به گرایش ادبیات عرب ‌است.

وی ابراز کرد: آثار فارسی ارسالی به جشنواره هزار و ۵۷۹ اثر است که از این تعداد، سهم مقالات ۸۱۳، پایان‌نامه‌ها ۷۰۶ و کتاب‌ها ۶۰ اثر می‌باشد، همچنین آثار غیر فارسی نیز ۱۲۸ اثر هستند که ۸۳ اثر به زبان اسپانیولی، ۳۰ اثر به زبان انگلیسی، ۱۲ اثر به زبان عربی و ۲ اثر به زبان اردو است و از این تعداد ۱۱۳ اثر به صورت مقاله، ۶ پایان‌نامه و ۹ اثر به صورت کتاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

جشنواره «بانو امین» در قم برگزار می‌شود

غروی در خصوص تابعیت افراد شرکت­ کننده در جشنواره افزود: تعداد شرکت‌کنندگان از ایران ۸۹۶ نفر، افغانستان ۳۹ نفر، پاکستان ۱۱ نفر، عراق ۱۶ نفر، هند ۶ نفر، اندونزی سه نفر، امریکا سه نفر، سوریه یک نفر، ایتالیا یک نفر، اتریش ۲ نفر، آلمان یک نفر، سوئد یک نفر و جمهوری چک‌واسلواکی یک نفر است.

وی بیان کرد: به منظور فراهم کردن زمینه­‌های علمی و پژوهشی لازم برای جشنواره پژوهشی بین­المللی بانو امین، با تلاش و همت کارگروه­‌های علمی ـ پژوهشی در گرایش‌های اخلاق، فلسفه، تاریخ، فقه و حقوق و تفسیر، هشت پیش­ نشست تخصصی برگزار شده است که این پیش نشست‌ها از آبان ماه هشت دوره برای افزایش علمی جشنواره برگزار شده است.

رئیس جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین گفت: این جشنواره چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت هشت ونیم صبح در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) با ارائه مقاله پژوهشگر بر‌تر، با حضور آیت الله اعرافی و تقدیر از آثار بر‌تر برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف ما شناسایی پتانسیل بانوان پژوهشگر است تا بتوان در برنامه ریزی‌های بعدی بهتر عمل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار