مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا:

شالیزارهای صومعه سرا زیر کشت مکانیزه

با 6 بانک نشای برنج شالیزارهای صومعه‌سرا زیرکشت مکانیزه برنج می‌روند.
کد خبر: ۲۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 11 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، احمد پادیاب پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از وضعیت شالیزارهای این شهرستان اظهار کرد: امسال برای راه‌اندازی 6 بانک نشای برنج توسط بخش‌خصوصی 200 میلیون هزینه شده است.

وی با بیان اینکه گسترش بانک نشای برنج در شهرستان در کاهش هزینه تولید تاثیرگذار است، تصریح کرد: توسعه بانک نشای برنج در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی نکاشت صومعه‌سرا تاثیرگذار است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از کشت مکانیزه یک‌هزار هکتار شالیزارهای این شهرستان در فصل زراعی جاری خبر داد و گفت: با 6  بانک نشای برنج مقدار مذکور شالیزارهای صومعه‌سرا زیرکشت مکانیزه برنج می‌روند.

وی درباره مزایای کشت مکانیزه برنج خاطرنشان کرد: کشت مکانیزه برنج به لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است و موجب افزایش میزان تولید می‌شود.

پادیاب یادآور شد: انجام به‌موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، کاهش سختی کار، صرفه‌جویی در وقت و افزایش بهره‌وری از نیروهای کارگری و ... از مهم‌ترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌ها برای سوق دادن کشاورزان به طرف کشت مکانیزه برنج است، متذکر شد: کشت مکانیزه قابل توجیه است و به کشاورزان توصیه می‌شود کشت مکانیزه را در اراضی شالیکاری خود توسعه دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار