خبر فوری/

نشت گازوئیل به رودخانه تجن ساری

از نخستین ساعات امشب، دریچه‎های خروجی آب تجن به سمت مزارع ساری، میاندورود و احتمالا جویبار بسته شده تا آب آلوده بیشتری به سمت مزارع حرکت نکند.
کد خبر: ۲۱۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 17 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، بعد از بارش شدید باران در روزهای گذشته، امروز دریچههای سدشهید رجایی ساری برای مهار آب ورودی به مخزن باز شد که باز شدن دریچه سد همان و طغیان آب در پائین دست در نتیجه شکسته شدن دیواره سد، به راه افتاده سنگ های بزرگ و شکستن لوله گازوئیل در مسیر رودخانه همان، گفته شده در این اتفاق که امشب رخ داده، خط لوله انتقال گازوئیل در منطقه میان لاک دشت و پایین دزا شکسته شد.

اگرچه پس از ساعتی یا ساعت‎هایی شیرهای لوله انتقال گازوئیل بسته شده اما نفوذ مقادیر قابل توجهی گازوئیل به این رودخانه موجب آلودگی آب شده که با توجه به تاریکی محیط تا صبح فردا نمیتوان از میزان آلودگی خبر دقیقی داشت.

گفته شده فعلا از آب این رودخانه فقط برای آبتخت و نشاکاری شالیزارها استفاده می‏شود به همین دلیل دریچههای خروجی آب تجن به سمت مزارع ساری، میاندورود و احتمالا جویبار بسته شده تا آب آلوده بیشتری به سمت مزارع حرکت نکند.

از کشاورزان خواسته شده تا اطلاع ثانوی از استفاده این آب برای مزارع پرهیز کنند.

با توجه به اینکه اتفاق در ساعات شب رخ داده و احتمال اینکه ساعات زیادی اختلاط گازوئیل و آب رودخانه ادامه داشته فراوان است، قطعا آلودگی در دریا یا مزارع یا خاک منطقه به مقادیر نامعلوم متصور است که با روشنایی صبح مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار