رئیس جمهور قزاقستان در نشست خبری:

امضای 66 سند همکاری قزاقستان با ایران به ارزش 2 میلیارد دلار

رئیس جمهور قزاقستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان گفت: در این سفر مجموعا 66 سند همکاری با ایران به ارزش 2 میلیارد دلار به امضاء رسید.
کد خبر: ۲۱۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 11 April 2016
رئیس جمهور قزاقستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان گفت: در این سفر مجموعا 66 سند همکاری با ایران به ارزش 2 میلیارد دلار به امضاء رسید.

به گزارش تابناک تبریز، نور سلطان نظربایف همچنین در این نشست خبری از رئیس جمهور کشورمان بطور رسمی دعوت کرد تا به قزاقستان سفر کند.

 نورسلطان نظربایف در نشست خبری مشترک با آقای روحانی ضمن تشکر و قدردانی از میهمان نوازی رئیس جمهوری کشورمان این سفر را تاریخی دانست و گفت: ‌فصل  جدیدی در تاریخ روابط  بین دو کشور بعد از برداشته شدن تحریم ها بر ضد ایران شکل می گیرد و معتقدم این روابط آینده خوبی خواهد داشت .
وی افزود : هیچ اختلافی در زمینه روابط دو کشور وجود نداشته و قزاقستان همواره پشتیبان ایران بوده است .
وی از خطوط ریلی میان قزاقستان ـ ترکمنستان که از چین به ایران می رسد به عنوان یک مسیر اقتصادی یاد کرد و گفت : مسیر بارگیری از چین به ایران 12 روز است که دو و نیم برابر از مسیر دریایی کمتر است.
نظربایف در ادامه به گفتگوهای دو کشور درباره مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت : میان تروریسم و اسلام تفاوت وجود دارد و باید با وحدت برضد تروریسم مبارزه کنیم .
وی همچنین ضمن تاکید بر وحدت میان کشورهای اسلامی گفت : نباید اختلافی میان ایران و عربستان باشد و باید از طریق گفتگو مسائل حل و فصل شود .
رئیس جمهوری قزاقستان تاکید کرد : روابط تجاری ، اقتصادی دو کشور باید از مسیرهای راه آهن ، جاده و دریا توسعه یابد .
نظربایف در پایان از آقای روحانی برای سفر به کشورش دعوت رسمی کرد و گفت : امید است در این سفر شاهد ارائه گزارش از اجرایی شدن موافقت نامه ها میان دو کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار