سد بفراجرد خلخال آبگیری می شود

رییس اداره امور آب خلخال گفت: عملیات اجرایی پروژه سد خانقاه بفراجرد این شهرستان پایان یافته و به زودی این سد آبگیری می شود.
کد خبر: ۲۰۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 27 March 2016

فردین مولایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی ساختمان سد
خانقاه بفراجرد خلخال با هدف تامین آب شرب خلخال در دراز مدت 50 ساله و تامین آب شرب بخشی از روستاهای جوار سد از سال 1387 آغاز شده است.
او گفت: این سد با گنجایش شش میلیون متر مکعب آب علاوه بر تامین آب شرب شهروندان خلخال آب شرب 15 روستا و بخشی از آب زراعی روستاهای پایین دست سد را تامین خواهد کرد.
مولایی اظهار کرد: همزمان با تکمیل ساختمان سد بفراجرد عملیات اجرایی خط انتقال و احداث مخازن ذخیره آب در خلخال آغاز شده که به موازات آبگیری سد این پروژه ها نیز تکمیل خواهد شد.
رییس اداره امور آب خلخال همچنین از اجرای پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال خبرداد و افزود: این پروه با استفاده از روش بی او تی با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا و آب شرب سالم و بهداشتی شهروندان خلخال را تامین خواهد کرد.
او اظهار کرد: در اجرای سیاست های وزارت نیرو مبنی بر افزایش اقدامات پیشگیرانه از تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها در سال گذشته نقشه 40 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه های جاری خلخال آماده و با رپرگذاری مشخص شده که با تهیه نقشه برای 15 کیلومتر جدید از رودخانه های این شهرستان این روند بهار سال جاری ادامه خواهد یافت.
وی گفت: شهرستان خلخال دارای 24 رشته رودخانه دایمی و فصلی و هزاران دهنه چشمه بوده و سالانه بیش از 350 میلیون متر مکعب آب در این شهرستان تولید و تنها کمتر از 25 درصد آب تولیدی در خلخال مصرف و مابقی از دسترس خارج و به رودخانه قزل اوزن سرازیر می شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار