سال نو را با اصالت فرهنگ فاطمی پاس بداریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ سال نو را باید با صیانت و مراقبت از فرهنگ ارزش‌مدار فاطمی پاس داشته و زمینه ترویج این اندیشه بلند را فراهم کنیم.
کد خبر: ۲۰۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 19 March 2016

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: سال آینده سال پربرکتی با توجه و بها دادن به فرهنگ فاطمی و اعتبار سال جدید با رنگ و بوی عیدانه میلاد مسعود حضرت زهرا (س) است که همه وظیفه داریم شناخت عمیق‌تری را به این فرهنگ با اصالت و شاخصه فرا روی زندگی داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر باید قدر نعمات و مواهب خدادادی را بدانیم و قدردان این نعمت‌های معنوی در جامعه اسلامی با رنگ و بوی پرطراوت حقیقت و اصالت ارزش‌های دینی و اخلاقی باشیم، تصریح کرد: در سال جدید باید انقلاب فرهنگی و اخلاقی در جامعه ما شکل بگیرد که محوریت آن توجه به تعالیم دین اسلام به ویژه معارف اهل‌بیت و فاطمه زهرا (س) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ اگر امروز آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما بیش از هر زمان دیگر است به خاطر دور شدن از ظرفیت‌های عظیم و بها ندادن به برخی از ارزش‌های دینی،‌ اسلامی و اعتقادی است که می‌تواند زمینه انحراف و انحطاط را به وجود آورد.

ستوده افزود: در سال جدید باید همگان با تعقل و تفکر در اندیشه‌های نورانی مکتب اسلام و سیره اهل‌بیت به سمتی حرکت کنیم تا بهترین سرمایه‌ها و شایسته‌ترین ارزش‌های دینی و اعتقادی نصیب ما شود و همه به سمتی حرکت کنیم تا زمینه برای اعتلای نظام اسلامی فراهم آید.

وی به آمیختگی عید نوروز با آثار و ارزش‌های معنوی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه در این عید بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد نزدیکی دل‌ها به همدیگر و انس و الفت‌ گرفتن‌های واقعی است که می‌تواند زمینه و شاخصه آگاهی و بصیرت کامل را به خوبی فراهم آورد.

ستوده بیان کرد:‌ در سال جدید با آراستگی و پیراستگی ظاهری و روحی و روانی باید به فکر تغییر و تحول در وجود خودمان باشیم و از این عید در جهت آبادانی بسیاری از کارهای دنیوی و اندوختن معنویت و ذخایر تقوا و بصیرت واقعی استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار