دانش‌آموزان باید سیاسی بار بیایند

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما معتقدیم نسل آینده باید سیاسی بار آمده و پرورش پیدا کند چرا که اگر دانش‌آموزان ما با سیاست درست آشنایی پیدا نکنند و بینش عمیقی پیدا نکرده باشند، قطعاً در مسیر انتخاب خود دچار مشکل می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 15 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمیدرضا کفاش عصر امروز در جمع معلمان، فرهنگیان و مربیان پرورشی در اردبیل اظهار کرد: به هیچ وجه آموزش و پرورش نباید عرصه جولان گروه‌ها و احزاب سیاسی باشد اما در سنگر تعلیم و تربیت باید دانش‌آموزان سیاسی به بار آمده و تربیت شوند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم آموزش و پرورش محل تاخت و تاز گروه‌های سیاسی نیست اما در تبعیت از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری باید نسل آینده نسلی آگاه و سیاسی پرورش یابد تا موقعیت خود را به درستی تشخیص و حساسیت‌ها را در جامعه درک کند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: به هیچ وجه علاقمند نیستیم که مدارس و محیط‌های تربیتی و آموزشی ما رنگ و لعاب رقابت‌های سیاسی و فعالیت گروه‌های حزبی را به خود بگیرد اما به شدت علاقمندیم که نسل آینده با عمق بینش، آگاهی و بصیرت پرورش یافته و در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری حضور پیدا کنند.

کفاش به آغاز سال سوم فعالیت دولت اشاره کرد و افزود: با توجه به حساسیت سال‌های آخر دولت تدبیر و امید که حتی عده‌ای نمی‌خواهند عنوان دولت تدبیر و امید را بعد از سه سال به کار ببرند و به رأی ملت تمکین کنند، باید بسیاری از واقعیت‌ها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید بازگو شود.

وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش به فضای مشارکتی در حرکت رو به جلوی نظام تعلیم و تربیت نیازمند هستیم چرا که آموزش و پرورش یک جامعه بیش از 40 میلیون نفری را با همراهی دانش‌آموزان، معلمان و اولیا شامل می‌شود و با توجه به حساسیت رسالت نظام تعلیم و تربیت باید در مسیری حرکت کنیم تا بهترین افراد در این مجموعه پرورش پیدا کنند.

کفاش سیاست آموزش و پرورش را تاکید بر توسعه نظام تعلیم و تربیت شایسته و همگانی کردن فعالیت‌ها در این عرصه توصیف کرد و ادامه داد: هنر ما این است که همه را به میدان کار و عمل بیاوریم و از ظرفیت‌هایی که وجود دارد در بهترین شرایط استفاده کنیم.

وی استان اردبیل را یک استان مذهبی، دینی و علاقمند به اهل بیت عصمت و طهارت توصیف کرد و گفت: در مناسبت‌های مختلف مردم این استان تدین و دینداری خود را به خوبی نشان دادند و قاعده تربیت دینی و پاسداشت شعائر اسلامی در این دیار همواره مورد توجه و تاکید است.

کفاش اضافه کرد: در آموزش و پرورش اصل بر تربیت دینی و اخلاقی است و این خود در رأس برنامه‌ها و فعالیت‌ها قرار دارد و آنچه که در ساحه علم و دانش‌آموزی باید مورد توجه قرار گیرد، مقوله تربیت است.

کنکور جزئی از آموزش اما گاه مخل تربیت است

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش جزئی از تربیت است و در نظام آموزش و پرورش امر تربیت بسیار مهم و جدی به شمار می‌رود.

وی مدعی شد: کنکور جزئی از آموزش است اما گاه مخل تربیت بوده و زمینه بی‌انضباطی در حوزه نظام تعلیم و تربیت را فراهم می‌آورد.

کفاش با معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل، از تلاش‌ها و زحمات مدیرکل سابق قدردانی کرده و از ناصری به عنوان مدیری توانمند و حاضر در سنگر تعلیم و تربیت یاد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار