امام جمعه قم:

تروریست خواندن حزب الله نشان نفهمی است

عده‌ای نادان و کج فهم حزب الله لبنان را تروریست می‌دانند؛ حزب اللهی که در ۳۳ روز جنگ نابرابر مقابل تهاجم رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد. این نشانه نفهمی و نپختگی کشورهایی است که افسار خود را به کشورهای استعماری سپرده‌اند.
کد خبر: ۱۹۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 11 March 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: این ها می خواستند حزب‌الله را در اتحادیه عرب محکوم کنند که کشورهای عربی و اسلامی مقابل این طرح سعودی‌ها ایستادند و گفتند حزب‌الله مایه آبروی جهان عرب است.

وی در ادامه اقدام نسجنیده شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تروریست خواندن حزب‌الله را محکوم کرد و افزود: حزب‌الله فدایی اسلام و قرآن است و امروز در خط مقدم جبهه قرار دارد؛ تروریست و تروریست‌پرور شما هستید، چه کسانی وضعیت سوریه و یمن را به هم ریخته‌اند؟ 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: عده‌ای نادان و کج فهم حزب الله لبنان را تروریست می‌دانند؛ حزب اللهی که در ۳۳ روز جنگ نابرابر مقابل تهاجم رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد. 

وی افزود: این نشانه نفهمی و نپختگی کشورهایی است که افسار خود را به کشورهای استعماری سپرده‌اند و اگر چندی دیگر دیدم که نتانیاهو بر مسند ریاست شورای همکاری کشورهای عرب نشسته است نباید تعجب کرد.

خطیب جمعه قم در خصوص سفر داود اغلو به ایران گفت: این سفر مبارکی بود آفرین به جمهوری اسلامی با موضع ثابتش؛ ما بارها به همسایه خود ترکیه گفتیم که همکاری شما با اروپا و آمریکا راه به جایی نمی‌برد.

وی عنوان کرد: وقتی اختلاف ایجاد شد متوجه شدند که باخت بود و برد محسوب نمی شد ما همسایه شما هستیم و در کنار شما در مقابل توطئه ها می ایستیم.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امورایثارگران تا کنون خدمات ارزشمندی را ارایه کرده است و انتظار می رود هرچه بیشتر در زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان و تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا تلاش و برنامه ریزی کند. 

وی با بیان اینکه عزت و امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی در سایه خون پاک شهیدان به دست آمده است، اظهار داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه ای و بین المللی می درخشد مرهون ازخودگذشتگی شهدا و خانواده های معظم شهداست و هرچه به این عزیزان خدمت کنیم، باز هم اندک است. 

خطیب جمعه قم با گرامیداشت سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: مراسم های متعدد عزاداری در حسینیه ها و تکایا برگزار می شود و مردم پرچم های سیاه را بر افراشته اند این بانوی بزرگ در بسیاری از عرصه ها به ویژه ولایت مداری الگو می باشد.

وی همچنین در مورد سالگرد رحلت فرزند برومند امام سید احمد آقا خمینی در 26 اسفند ماه اظهار داشت: در گفتار و رفتار ایشان حفظ حرمت رهبری نظام از اصول خدشه‌‌ناپذیر وی بود که پیروی ایشان از ولایت را نشان می داد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی و ساده‌زیستی ایشان خاطرنشان کرد: امیدواریم کسانی که مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را عهده‌دار شدند به رهنمودهای رهبری توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات محوری و مهمی اشاره کردند و از حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تقدیر کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، جهش علمی و مصون سازی علمی از جمله تاکیدات رهبری بوده است، بیان کرد: مسئله نفوذ از اهمیت بسیاری برخوردار است و ممکن است دشمن از راه‌های گوناگون برای نفوذ به کشور اقدام کند که باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی با اشاره به برخورد نجیبانه کسانی که رای نیاوردند و به رای مردم احترام گذاشتند گفت: رهبری درباره شخصیتی مانند آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح فرمودند اینها به خبرگان زینت هستند و وجود ایشان در مجلس خبرگان رهبری مایه زینت است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
واقعا جای تعجب داره که چطور حزب الله که در برابر تروریست های وحشی داعش میجنگن جز گروه تروریست نمامگذاری میشن؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
مگر حزبالله وابستگی به اینها داشت که حالا نگران باشد اصلا باید شعار این باشد اول ازادی قبله اول بعد قبله دوم (قدس)
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار