30 مترمربع فضای سبز سرانه هر شهروند اشکذری

اشکذر با 85 هزار مترمربع فضای سبز، سبزترین شهر استان محسوب می‌شود به طوری که سرانه فضای سبز هر شهروند اشکذر 30 مترمربع یعنی 2 برابر سرانه میانگین کشوری است.
کد خبر: ۱۹۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 02 March 2016
به گزارش تابناک یزد،اشکذر با 85 هزار مترمربع فضای سبز، سبزترین شهر استان محسوب می‌شود به طوری که سرانه فضای سبز هر شهروند اشکذر 30 مترمربع یعنی 2 برابر سرانه میانگین کشوری است.
شهرداری اشکذر اقداماتی را برای توسعه فضای سبز این شهر دنبال می‌کند که از جمله آن ساخت پارک بزرگ شهر و پارک بانوان است.
اما شهروندان اشکذر انتظار دارند که شهرداری در ساخت پارک بزرگ شهر و پارک بانوان تسریع کند.

تسریع در تکمیل پارک بانوان
یکی از بانوان اشکذر با اشاره به محرومیت بانوان این شهر از فضای اختصاصی برای تفریح و سرگرمی از مسئولان شهرداری می‌خواهند تا پارک بانوان این شهر را با سرعت بیشتری تکمیل کنند.
«حمیده مظفری» با تشکر از شهرداری برای ایجاد پارک اختصاصی بانوان در اشکذر، ایجاد این پارک را برای ارتقای نشاط و شادابی بانوان ضروری دانست. وی ادامه داد: شهرداری نباید برای ساخت پارک بانوان تنها به ایجاد فضای سبز بسنده کند بلکه این پارک باید تمام نیازهای سرگرمی و تفریحی بانوان از جمله نیاز به وسایل ورزشی، پیست‌های اسکی و دوچرخه‌سواری را نیز برای بانوان تامین کند. این بانوی اشکذری با تاکید بر این‌که بانوان در استفاده از فضاهای عمومی از جمله پارک‌های شهری حساس هستند، ادامه داد: قطعا بانوان اشکذری از این پارک اختصاصی، استقبال خواهند کرد.

آماده کردن پارک بزرگ شهر برای نوروز
یکی دیگر از شهروندان اشکذر هم از اهتمام شهرداری برای ایجاد پارک بزرگ شهر تشکر کرد و افزود: شهروندان به چنین پارکی نیاز داشتند اما شهرداری باید هر چه سریع‌تر این پارک را برای استفاده آماده کند.
«رضا مرتضوی» با بیان این‌که فضای این پارک حتی برای اسکان مسافران نوروزی هم مناسب است از شهرداری خواست تا بخش‌هایی از پارک را برای استفاده شهروندان و مسافران در ایام نوروز، گلکاری کند.
وی با بیان این‌که شهرداری باید همه نیازهای تفریحی و سرگرمی شهروندان را در این پارک برآورده کند، افزود: پارک بزرگ شهر باید به زمین‌های بازی برای رشته‌های ورزشی مختلف، زمین تخصصی بازی کودکان و سایر فضاهای مورد نیاز مجهز شود.
این شهروند گفت: توسعه فضای سبز در پارک بزرگ شهر، قطعا اشکذر را بسیار سرسبز خواهد کرد اما شهرداری باید حین اجرای زیرساخت‌ها به کاشت فضای سبز نیز اقدام کند.

مساحت 85 هکتار فضای سبز شهر
شهردار اشکذر با اشاره به وجود 85 هکتار فضای سبز در این شهر و سرانه 30 مترمربعی فضای سبز برای هر شهروند، اشکذر را سبزترین شهر استان نامید.
«مهدی جعفری‌پور» ادامه داد: بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری اشکذر در یک سال اخیر به توسعه فضای سبز اختصاص داده شده و در پیش‌بینی بودجه سال آینده نیز سهم بودجه توسعه و نگهداری فضای سبز، قابل توجه است.
وی یکی از اقدامات شهرداری برای توسعه فضای سبز را ساخت پارک بزرگ شهر عنوان کرد و افزود: امسال برای ساخت این پارک یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
این مسئول اضافه کرد: پارک بزرگ شهر 30 هکتار وسعت دارد و فاز اول آن با60درصد پیشرفت در حال ساخت است.
به گفته وی، نصب آلاچیق‌ها و گلکاری حاشیه پارک به مناسبت ایام نوروز، اجرا خواهد شد تا برای استفاده شهروندان و نیز مسافران نوروزی مهیا شود.
جعفری‌پور با بیان این‌که تکمیل این پارک به 20‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: این پارک به زمین بازی، سالن آمفی‌تئاتر، مسجد، زمین والیبال ساحلی و زمین بازی کودکان مجهز خواهد شد.
وی یکی از ویژگی‌های این پارک را اجرای تونل تاسیسات در زیر آن عنوان کرد و افزود: به این ترتیب هر مشکلی که در تاسیسات پارک پیش بیاید، بدون نیاز به حفاری و تخریب محیط پارک، قابل رفع است.

ساخت پارک بانوان با وسعت 12 هکتار
شهردار اشکذر اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات شهرداری برای توسعه فضای سبز شهر، ایجاد پارک اختصاصی بانوان در مساحت 12‌هکتار است. وی ادامه داد: شهرداری تاکنون برای ساخت این پارک در فضای سبزی که 4‌سال پیش از اداره منابع طبیعی به شهرداری واگذار شده بود، نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه کرده است.
جعفری‌پور از تجهیز این پارک به زمین والیبال ساحلی، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت و زمین بازی کودکان خبر داد و افزود: امیدواریم با اتمام پیاده‌روسازی‌ها، این پارک هم در ایام نوروز برای بهره‌برداری بانوان آماده شود.
وی اضافه کرد: شهرداری اشکذر با برخورداری از چاه‌های مناسب، آب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز را در اختیار دارد و بهره‌برداری از آب پساب نیز فرصت مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر فضای سبز این شهر فراهم می‌کند.

مكث
پیش‌بینی بودجه پارک‌ها در سال آینده
به نقل از همشهری یزد، شهردار اشکذر از پیش‌بینی 400 میلیون تومان اعتبار برای پارک بزرگ شهر، 80 میلیون تومان برای پارک بانوان، 15 میلیون تومان برای پارک 12 فروردین و 150 میلیون تومان برای سایر پارک‌های این شهر در بودجه سال آینده خبر داد. «مهدی جعفری‌پور» با بیان این‌که بودجه شهرداری اشکذر در سال جاری 7 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: بودجه سال آینده این شهرداری 9/2 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. وی از قابل توجه بودن سهم فضای سبز در بودجه سال آینده خبر داد و افزود: شهرداری عزم خود را برای توسعه فضای سبز شهری جزم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار