بازدید171هزارمسافروگردشگر نوروزی ازنهاوند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ۱۷۱ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن تفریحی تاریخی مانند سراب‌ها و موزه‌ها بازدید کردند.
کد خبر: ۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 06 April 2015

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ۱۷۱ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن تفریحی تاریخی مانند سراب‌ها و موزه‌ها بازدید کردند.

به گزارش تسنیم ؛محسن جانجان اظهار داشت: شهرستان نهاوند با قدمت بیش از ۶ هزار سال که دارای ۲۱۰ آثار تاریخی و فرهنگی ثبت‌شده است و وجود نزدیک به ۱۷ سراب پرآب و خروشان و ۲۸۶ دهنه چشمه و جنگل‌های سرسبز باعث جذب گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور شد.

وی گفت: حضور مسافران و گردشگران به حدی زیاد بود که در سه روز آخر منتهی به تعطیلات بیش از ۱۱۰ هزار نفر از سراب‌های تفریحی و گردشگری گیان، گاماسیاب و فارسبان بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند افزود: امسال با توجه به امکانات رفاهی مناسب در دو سراب گیان و گاماسیاب نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برای مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شد استقبال آنها نیز دور از حد انتظار بود.

جانجان بیان کرد: از مجموع ۲۱۰ اثر تاریخی و فرهنگی نهاوند تعداد ۱۰۰ اثر آنها به ثبت آثار ملی در کشور رسیده که مهمترین آنها عبارت‌اند از حمام حاج‌آقا تراب، موزه شهدا، مسجد جامع بازار، تپه گیان، قلعه سام گبری در روستای بابا قاسم، بازار سرپوشیده و سنتی و آستان شاهزاده محمد، امام‌زاده ابراهیم، امام‌زاده جعفر، مسجد حاج خدا رحم موزه فرهنگ و تاریخ و ده‌ها آثار دیگر که همگی سبب رونق گردشگری شده‌اند.

وی گفت: روزانه به‌طور متوسط ۷ تا ۱۰ هزار نفر از سه موزه مردم‌شناسی، تاریخ و فرهنگ و شهدا و سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان وکنگاورکهنه بازدید کردند که سال گذشته کل بازدید های نوروزی نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر بود وامسال بیش از ۲۰ درصد رشد ورود مسافر وگردشگر به نهاوند را داشته ایم.

 رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند عنوان کرد: گردشگران و مسافران نوروزی از روستای ملوسان که یکی از روستاهای منحصر به‌ فرد و زیبای نهاوند است به خاطر ده‌ها چشمه و یک سراب زیبا و منطقه شکار ممنوعش که به مساحت ۱۰۰۰۰ هکتار در ۲۴ کیلومتری شمال غربی نهاوند است مورد استقبال خوبی از گردشگران نوروزی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین مسافران نوروزی از روستای فیازمان به خاطر داشتن چندین جاذبه تفریحی و تاریخی و روستای دره ابراهیم به دلیل وجود امام‌زاده ابراهیم برادر امام رضا (ع) و روستای وراینه به خاطر چندین سراب از جمله سراب و جنگل گاماسیاب بازدید خوبی داشتند.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار