شهردار قم مطرح کرد:

عزم مدیریت شهری در افزایش ماندگاری توریسم در قم

تلاش مدیریت شهری بر این است که ماندگاری توریسم را افزایش دهیم، اکنون ماندگاری توریسم نزدیک به 5.5 ساعت بوده که باید این میزان را به ۴۸ ساعت برسانیم که تحقق این امر منجر به رونق اقتصادی شهر می‌شود.
کد خبر: ۱۸۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 20 February 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی در پروژه‌های شهری اظهار کرد: بخش خصوصی به عنوان موتور توسعه پرتحرک باید ورود پیدا کند، با توجه به اینکه استان قم سالانه دارای 20 میلیون زائر و توریسم است، باید از فرصت موجود استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مدیریت شهری این است که ماندگاری توریسم را افزایش دهیم، اکنون ماندگاری توریسم نزدیک به 5.5 ساعت بوده که باید این میزان را به 48 ساعت برسانیم، اگر این امر محقق شود، اقتصاد در شهر ترویج پیدا می‌کند.

شهردار قم با اشاره به اینکه قم شهر اهل بیت(ع) است، گفت: تمام شیعیان در جهان از جمله بحرین و کویت آماده هستند که در این شهر سرمایه‌گذاری کنند.

وی عنوان کرد: تسهیلاتی که برای هتل‌سازی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم، متفاوت است به عنوان مثال اگر در کنار بلوار پیامبر اعظم ساخت هتل دنبال شود، تسهیلات مضاعفی تعلق می‌گیرد.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: تسهیلاتی مانند زمین به افراد تعلق می‌گیرد که برای بهره‌برداری باید به صورت تقسیط قیمت زمین را بازگردانند و در زمینه عوارض نیز تسهیلاتی به افراد تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا پروژه‌ها سرعت بگیرد، گفت: هر اندازه آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند، بیشتر سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که در زمینه برطرف شدن بیکاری، ایجاد و کارآفرینی مفید است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار