اشتغال 214 نفر با بهره برداری از طرحهای کشاورزی استان یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با بهره برداری از 41 طرح کشاورزی در دهه مبارک فجر زمینه اشتغال 214نفر بطور مستقیم در بخشهای مختلف کشاورزی این استان فراهم شده است.
کد خبر: ۱۸۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 17 February 2016

به گزارش تابناک یزد،سید جمال سجادی پور اظهار کرد: برای این طرحهای کشاورزی بیش از 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: بیشتر این طرحها در زمینه های آب و خاک ، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی ، مکانیزاسیون و پرورش آبزیان است که زمینه اشتغال 174 نفر را بطور غیر مستقیم فراهم کرده است.
سجادی پور بابیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری در طرح های بهره برداری شده مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی است ادامه داد: بیش از 183 میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی، 57 میلیارد ریال در بخش تولیدات دامی و 41 میلیارد ریال در بخش تولیدات گیاهی هزینه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد همچنین با اشاره به بحران آبی در استان تصریح کرد: این استان در دو دهه گذشته از کمبود آب و بارش باران بشدت رنج می برد و باید با هدف کاهش مصرف به بهترین نحو ممکن تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان سخت کوش استان تلاش کنند از منابع مالی که دولت اختصاص داده در جهت استفاده از آبیاری نوین استفاده کنند.
این مسئول بابیان اینکه سالانه یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شود تاکید کرد: بهترین روش در جهت صرفه جویی و مناسب سازی مصرف آب دربخش کشاورزی تجهیز اراضی و باغها به سامانه آبیاری تحت فشار است .
سالانه از سطح 158 هزار و 565 هکتار اراضی قابل کشت بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار