گفتگو با پرستار نمونه خراسان جنوبی: پرستار باید دلسوز، با وجدان، قوی و پایبند به قسم خود باشد

سرپرستار بیمارستان ولیعصر بیرجند: هیچ توقعی از مسئولین نداریم

پرستار نمونه خراسان جنوبی: پرستاران با افراد مریض و دردها و ناله های دردمندان سروکار دارند و لذا باید از روحیه بالایی برای انجام این شغل برخوردار باشند/ پرستار زمانی که وارد بیمارستان می‌شود باید مشکلات و گرفتاری های زندگی شخصی خودش را فراموش کند و تمام وقت و تمرکز خود را بر روی مریض بگذارد
کد خبر: ۱۸۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 15 February 2016

سرپرستار بخش گوش، حلق و بینی بیمارستان ولیعصر بیرجند گفت: از همان دوران کودکی به این شغل علاقه داشتم و همه اقوام شخصیت و روحیات من را متناسب با شغل پرستاری می‌دانستند.

ماه منیر ثنایی به مناسبت روز پرستار در گفت وگو با تابناک با اشاره به اینکه شغل پرستاری سختی‌های خاص خود را دارد، گفت: پرستاران با افراد مریض و دردها و ناله های دردمندان سروکار دارند و لذا باید از روحیه بالایی برای انجام این شغل برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرایط اصلی شغل پرستاری علاقه است، گفت: افرادی که می‌خواهند پرستاری را به عنوان شغل انتخاب کنند باید روحیه ارتباط با مریض و توانایی تحمل دردها و ناله‌های مریض را داشته باشند.

این پرستار نمونه معیار خود را از انتخاب شغل پرستاری، علاقمندی نسبت به این شغل اعلام کرد و گفت: از همان دوران کودکی به این شغل علاقه داشتم و همه اقوام شخصیت و روحیات من را متناسب با شغل پرستاری می‌دانستند.

ثنایی ادامه داد: پرستار زمانی که وارد بیمارستان می‌شود باید مشکلات و گرفتاری های زندگی شخصی خودش را فراموش کند و تمام وقت و تمرکز خود را بر روی مریض بگذارد.

وی با اشاره به اینکه وجدان کاری مهم‌ترین اصل شغل پرستاری است، ادامه داد: پرستار باید دلسوز، با وجدان، قوی و پایبند به قسم خود باشد.

این پرستار نمونه با اشاره به 25 سال سابقه کار خود،افزود: 4 سال خدمت خود را در نهبندان گذراندم.

ثنایی در خصوص خاطرات خوش خود از شغل پرستاری گفت: لحظه‌ای که بیماران بهبود می‌یابند بهترین لحظه زندگی من است و همیشه به عنوان بهترین خاطره در ذهنم می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرستاران باید تمام مسائل را برای بیماران واضح کنند، تصریح کرد: در اوایل خدمتم که با شغل پرستاری آشنایی کامل را نداشتم به یکی از بیمارانم گفتم برود و عکس بگیرد و بیمار به اشتباه به جای رفتن به رادیولوژی برای گرفتن عکس به عکاسی رفته بود و عکس 3در4 آورده بود.

این پرستار نمونه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شغل پرستاری زمان مشخصی ندارد و گاهی اوقات باید روزهای تعطیل و یا شب در بیمارستان حضور داشته باشیم، تاکید کرد: افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند باید شرایط این شغل را برای خانواده خود شفاف کنند تا در زندگی شخصی دچار مشکل نشوند.

ثنایی در پایان خاطرنشان کرد: برای کارهایی که انجام می‌دهیم هیچ توقعی از مسئولین نداریم و طرف حساب ما فقط خدا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار