به بی عدالتی‌های وزارت بهداشت معترضیم

مسئول روابط بین‌الملل سازمان نظام پرستاری کشور از اعتراض جامعه پرستاری به بی عدالتی‌های وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: یک از نمادهای این بی‌عدالتی فاصله فاحش دریافتی پزشکان با پرستاران است.
کد خبر: ۱۸۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 14 February 2016
مسئول روابط بین‌الملل سازمان نظام پرستاری کشور از اعتراض جامعه پرستاری به بی عدالتی‌های وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: یک از نمادهای این بی‌عدالتی فاصله فاحش دریافتی پزشکان با پرستاران است.

ابراهیم محمدی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اختلافات نظام پرستاری کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بی‌عدالتی های موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب شده تا امروز جامعه پرستاری در مقابل آنها متحد و هم صدا شوند و خواهان برقراری عدالت شوند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت هنوز انتخابات و شواری عالی نظام پرستاری نظام پرستاری را باور ندارد، تصریح کرد: اعضای این شورا  خواهان تحقق قوانینی هستند که حق پرستاران را به آنها می‌دهد.

مسئول روابط بین‌الملل سازمان نظام پرستاری کشور تصریح کرد: یکی از این قانون‌ها، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که از سال 1386 با تصویب در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بصورت قانون درآمده، اما تا به امروز اجرایی نشده است.

محمدی افزود: اعتراض دیگر ما به ناعدالتی وزرات بهداشت در بحث پرداختی به پزشکان و پرستاران است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی به پزشکان به بیش از 100 برابر پرداختی پرستاران رسیده است.

محمدی افزود: تفاوت دریافتی پرستاران با پزشکان بسیار فاحش است و این نشان از بی عدالتی در وزارت بهداشت دارد.

وی با اشاره به فعالیت دویست هزار پرستار در سطح کشور گفت: پیش از اجرای طرح تحول با کمبود پرستار مواجه بودیم و همین مسئله فشار کاری بسیاری را به پرستاران وارد کرده بود.

محمدی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت فشار کاری پرستاران را سه تا پنج برابر کرده و این در حالیست که در قبال این افزایش کاری درصد ناچیزی به حقوق آنها اضافه شد و از طرف دیگر دریافتی پزشکان در این طرح چندین برابر شده که نشان از ناعدالتی بارز در وزارت بهداشت دارد.

وی در پایان با تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری، گفت: امیدواریم روزی برسد که شاهد تحقق مطالبات به حق پرستاران باشیم و وزارت بهداشت به قشر پرستاران به عنوان تاثیرگذارترین قشر نظام سلامت نگاه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار