افراد30 سال بیشترین قربانیان مواد مخدر

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: طی 10 ماهه امسال 78 مرد و هشت زن معتاد به موادمخدر به علت سوءمصرف جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۷۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 09 February 2016

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: طی 10 ماهه امسال 78 مرد و هشت زن معتاد به موادمخدر به علت سوءمصرف جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا،دکتر "علی‌احسان صالح"با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته نیز 110 مرد و چهار زن معتاد به موادمخدر جان باختند، خاطرنشان کرد: مرگ ناشی از سوءمصرف موادمخدر در مدت یاد شده نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: کاهش 25درصدی آمار مرگ ناشی از سوءمصرف موادمخدر در استان همدان و تداوم سیر نزولی این آمار در چند سال گذشته، نویددهنده عملکرد صحیح دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با موادمخدر و دستگاه قضا است.

صالح اعتیاد به موادمخدر را یک نوع بیماری دانست که بر اثر ناآگاهی و توسط خود شخص معتاد به وجود می‌آید و در اثر مصرف موادمخدر مکانیزم‌های حیاتی بدن از تعادل طبیعی خارج می‌شود.

وی یکی از عوامل موثر در مرگ معتادان را مواد افزودنی غیرمجاز مورد استفاده در موادمخدر دانست و گفت: طبق آمارهای موجود بیشترین مرگ ناشی از مصرف موادمخدر متعلق به افراد کمتر از 30 سال و معتادان تزریقی است.

وی تاکید کرد: گرایش مجدد معتادانی که قبلاً ترک کرده‌ بودند، عامل اصلی مرگ مصرف‌کنندگان مواد افیونی به شمار می‌رود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار