رئیس ستاد انتخابات کردستان خبر داد

تأیید‌صلاحیت 47درصد نامزدهای‌مجلس‌درکردستان

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهد که از مجموع افراد ثبت نام شده در استان کردستان صلاحیت ۴۷ درصد تائید شده است.
کد خبر: ۱۷۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 07 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اعلام تائید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان، اظهار کرد: پیش از این از سوی اعضای هیئت نظارت کردستان صلاحیت ۶۵ نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید شده بود.

وی گفت: با توجه به بررسی اعتراض های صورت گرفته، شورای نگهبان قانونی اساسی صلاحیت ۳۵ نفر دیگر را برای حضور در انتخابات از پنج حوزه انتخابیه استان کردستان تائید کرد و در مجموع صلاحیت ۱۰۰ نفر در استان تائید شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان تصریح کرد: بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهد که از مجموع افراد ثبت نام شده در استان کردستان صلاحیت ۴۷ درصد تائید شده است.

وی به شمار افراد انصرافی اشاره کرد و گفت: در مجموع از ابتدای آغاز ثبت نام تاکنون 6 نفر از حضور در ادامه رقابت انتخاباتی در 5 حوزه انتخابیه استان کردستان انصراف داده‌اند.

آشناگر به جابجایی دو نفر اشاره کرد و افزود: تاکنون دو داوطلب تائید صلاحیت شده از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران به دو حوزه بیجار و پاوه جابجا شده‌اند.

وی به تفکیک افراد ثبت نامی و تائید صلاحیت شده در حوزه های انتخابیه استان کردستان اشاره کرد و گفت: از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۹۱ نفر ثبت نام کردند که ۴۰ نفر تائید صلاحیت شده، ۴۶ نفر رد صلاحیت شده، سه نفر انصراف داده و در نهایت دو نفر دیگر نیز جابجا شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: از حوزه انتخابیه سقز و بانه ۳۳ نفر ثبت نام کردند که ۱۲ نفر تائید صلاحیت شده و صلاحیت ۲۱ نفر دیگر نیز رد شد.

وی خاطر نشان کرد: از حوزه انتخابیه قروه و دهگلان هم ۱۸ نفر ثبت نام کردند که ۹ نفر تائید صلاحیت شده و در ۹ نفر دیگر نیز از این حوزه انتخابیه رد صلاحیت شدند.

آشناگر گفت: از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز ۴۱ نفر ثبت نام کردند که ۲۱ نفر تائید صلاحیت شده و ۲۰ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

وی به وضعیت حوزه انتخابیه بیجار اشاره کرد و افزود: از این حوزه انتخابیه نیز ۳۰ نفر ثبت نام کرده بودند که ۱۸ نفر تائید صلاحیت شده، ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند و دو نفر هم از این حوزه انتخابیه انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان تأکید کرد: بر اساس زمانبندی انتخابات، اسامی نهایی تائید صلاحیت شده روز ۲۷ بهمن ماه سال جاری به صورت آگهی به اطلاع عمومی مردم می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار