رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

انجام اولین پیوند مغز استخوان در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برگزاری جشن هزارمین پیوند کلیه در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه در هفته های اخیر موفق به عمل جراحی اولین پیوند مغز استخوان در استان شدیم.
کد خبر: ۱۷۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 05 February 2016
به گزارش تابناک تبریز، محمد حسین صومی در مراسم جشن انقلاب در تالار وحدت دانشگاه تبریز با اشاره به مهم‌ترین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خوشبختانه این دانشگاه توانسته است رتبه چهارم کشوری را در بین تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی از آن خود کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز را با بیش از 196 میلیارد تومان بدهی، تحویل گرفته ایم، تصریح کرد: خوشبختانه در انتهای سال 93، بیلان مالی دانشگاه حاکی از این است که وضعیت مثبت داشته ایم.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته کمبود زیادی در زمینه‌های درمانی و بهداشتی وجود داشت، حرمت انسانها به فراموشی سپرده شده و بخش زیادی از اقلام مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها از خارج از محیط بیمارستان و درمانگاه تهیه می‌شد.

افزایش پنج برابری تملک دارایی‌های دانشگاه، تجهیز و نوسازی تعداد زیادی از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان، احداث 155 خانه بهداشت در کمتر از هشت ماه و سوق دادن امکانات دانشگاه به ایجاد زیر ساخت های لازم از دیگر مواردی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تبیین عملکرد این دانشگاه به آن اشاره کرد.

به گفته صومی امروز 50 دستگاه آمبولانس به مجموع آمبولانس های استان اضافه شد و در آینده نزدیک نیز در برخی شهرستان‌های استان به تعداد آمبولانس های اورژانس افزوده می شود.

وی ابراز کرد: در آینده نزدیک پروژه‌هایی نیز با 60 میلیارد تومان اعتبار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بیمارستان امام رضا افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه به برخی از مهم‌ترین عملکردهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه نرم افزاری اشاره کرد که از مهم‌ترین آن ها می توان به خدمات این دانشگاه در مناطق حاشیه نشین و محروم اشاره کرد.

صومی با اشاره به رتبه چهارم دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کشور ادامه داد: بر اساس گزارش بنیاد نخبگان استان، بیشترین رسوب استعدادهای درخشان دانشگاه های شمالغرب کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز رخ می دهد./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار