سرمایه‌گذاری برای توسعه بندر چابهار

کد خبر: ۱۷۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 03 February 2016

«سیاوش رضوانی» در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، با بیان این‌که به‌رغم مشکلات فنی و تحریم‌ها فاز یک طرح توسعه بندر چابهار به اتمام رسیده است، تصریح کرد: هم‌اکنون موج‌شکن‌های اسکله‌های بنادر چابهار آماده و لایروبی شده هم‌چنین توسعه پس‌کرانه نیز دو سال است که به‌صورت جدی آغاز شده است.

وی افزود: تا زمانی که این زیرساخت‌ها به‌صورت کامل آماده نشود سوددهی بندر نیز پائین خواهد بود اما دورنمای بندر چابهار روشن و در آینده بندر چابهار یکی از بنادر موفق کشور و منطقه خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که ترانزیت کالا معمولاً در بندر چابهار است، خاطرنشان کرد: در این بندر عملیات ساخت فازهای بعدی تا پنج فاز آغاز می‌شود.

رضوانی در خصوص موقعیت ویژه بندر چابهار گفت: در بندر کراچی مشکلات امنیتی وجود دارد که یکی از شروط همکاری چینی‌ها در بندر چابهار حضور دائمی نیروهای امنیتی نظامی در این بندر است.

مدیرکل بنادر دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که برای بندر چابهار تجهیزات مدرنی تعریف شده پیش‌بینی می‌شود در اواخر نیمه نخست سال 96 بندری کاملاً استاندارد و مطمئن برای کشتی‌های 80، 90 هزار تنی در اختیار داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سرعت کار برای توسعه بندر چابهار بسیار مطلوب است.

وی با بیان این‌که در سال 85 و 86 خرید تجهیزات برای بندر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: به هر حال تحریم‌ها کار را بسیار دشوار کرده بود تا آنجا که خرید یک قطعه نیز برای ما بسیار مشکل بود.

رضوانی با اشاره به لغو تحریم‌ها گفت: باتوجه به لغو تحریم‌ها برای بندر شهید رجایی برنامه نوسازی وجود دارد که برای خرید یک سری تجهیزات کارهای فراتر از مقدمات هم انجام شده است.

مدیرکل بنادر دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: برای بندر چابهار نیز همین‌طور است و تاکنون مشخصات فنی داده و مذاکراتی هم با بخش خصوصی انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون برای بندر چابهار یک عزم جدی وجود دارد، یادآور شد: تنها مشکل ما استقرار تجهیزات است که برای جرثقیل‌های 20 تا 30 تنی در ایران ساخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار