یکهزار طرح پدافندی در حوزه آب کشور وجود دارد

کد خبر: ۱۷۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 02 February 2016
رئیس گروه پدافند غیرعامل صنعت آب کشور گفت: یکهزار طرح پدافند غیر عامل در حوزه آب کشور در دست بررسی است.

اسماعیل کاشی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد چهار طرح در استان کهگیلویه وبویراحمد است.
وی اظهارکرد: طرح سد کوثر وسامانه انتقال آن از طرح های حساس که بصورت ویژه مورد توجه است.
کاشی تصریح کرد: بصورت کامل این سامانه برای نتیجه نهایی دنبال خواهد شد.
وی به وجود بیش از 40طرح در ردیف طرح های حساس کشور اشاره کرد و افزود: رعایت برخی اصول پدافند غیر عامل شامل سامانه خط انتقال آب سد کوثر به استانهای پایین دست، تعهدات طول مسیر و چالش های تعمیمی این طرح مورد توجه است.
کاشی برای بررسی اصول اجرایی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در مطالعات، اجرا و بهره برداری از طرحهای پدافند غیر عامل به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.
طرح سد کوثر گچساران علاوه برتامین آب کشاورزی، آب آشامیدنی 2.5میلیون نفر از جمعیت جنوب کشور را تامین می کند.
براساس گزارش دیگری، دبیر کارگروه پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست کارگروه پدافند غیرعامل این شرکت با اشاره به اقدام های انجام گرفته و برنامه های پیش بینی شده در حوزه پدافند غیرعامل گفت: اجرای طرحهای پدافند غیرعامل در بخش آب حیاتی است.
علی داودی مهر ضمن تقدیر از حضور مدیران ستادی شرکت مدیریت منابع آب ایران در حوزه پدافند غیرعامل در این جلسه، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر داشتن شرایط اقلیمی خاص و طرحهای بزرگ تامین آب برای اجرای طرحهای پدافند غیرعامل در بخش های مختلف آن جایگاه ویژه ای خواهد داشت.
داودی مهر افزود: سد کوثربا تامین آب شرب بیش از دو و نیم میلیون نفر وطرحهای مهم دیگری نیز در سطح استان در حال بهره برداری یا اجرا و مطالعه هستند که نیاز است به بحث اعتبارات مربوط برای اجرای موثر و گسترده پدافند غیرعامل دارند.
وی بر لزوم مشخص شدن جایگاه ساختاری مجزا و مشخصی برای پدافند غیرعامل در سطح شرکت ها و به تبع آن پیشبرد بیشتر منویات مقام معظم رهبری و ضرورت های مربوط به این موضوع در سطح همه دستگاهها و بخصوص شرکت های آب منطقه ای تاکید کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر بیان کرد: خوشبختانه شرکت آب منطقه ای، جزو دستگاههای پویا و فعال در حوزه پدافند غیرعامل بوده و اقدام های ارزنده ای را انجام داده است.
محمودمومن نسب افزود: از آنجا که رسالت مجموعه وزارت نیرو، تأمین خدمات پایدار و ارایه خدمات در شرایط تهدید و بحران است، باید بحث پدافند غیرعامل را جدی تر و گسترده تر پیگیری شود.
رییس گروه پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: آنچه از جلسات و گزارشات قبل و همچنین گزارش ارایه شده در این جلسه دریافت می شود، توجه جدی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، به موضوع پدافند غیرعامل است و می توان چشم انداز خوبی را برای آن ترسیم کرد.
مهندس اسماعیل کاشی، با اشاره به اینکه تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع پدافند غیرعامل، وظیفه ما را در اجرای همه جانبه و اهمیت به آن دو چندان می کند، افزود: باید از فرصت هماهنگی لازم میان مدیران و کارشناسان این شرکت در رابطه با بحث پدافند غیرعامل شاهد اعمال مدیریت فرابخشی در بحث پدافند غیرعامل در بخش آب در کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
وی اظهار داشت: بحث سطح بندی طرح ها اولین بار در شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام گرفته که تاکنون حدود یک هزار طرح را شامل شده و از این تعداد، حدود 40 طرح، حساس تشخیص داده شده، که سد کوثر نیز جزء آنهاست.
رئیس گروه مدیریت بحران منابع آب ایران، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از استانهای پر بارش و دارای منابع آبی بسیار مناسب و همچنین پتانسیل ها و شرایط جغرافیایی خاصی است و به همین دلیل ضرورت دارد که اقدام های مناسب برای بحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطوح مختلف اجرا شود.
مهندس بهزاد روزخَش، افزود: توصیه می شود که هرچه زودتر بحث پهنه بندی را به صورت کامل انجام دهید تا مراحل بعدی آن پیش رود و همچنین موضوع اطلاع رسانی و آموزش عمومی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در حریم رودخانه ها و تأسیسات آبی بیشتر از قبل مد نظر قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار