کرمانشاه ۵۷ درصد کمتر از سال گذشته لرزید

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد کمتر لرزید.
کد خبر: ۱۶۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 26 January 2016
مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد کمتر لرزید.

فرهاد فروز‌‌ی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در استان 165 مورد زمین‌لر‌زه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ثبت 383 مورد، کاهش 57 درصدی میزان لرزش را نشان می‌‌دهد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه افزود: بزرگترین زمین لرزه‌‌ای که از ابتدای امسال تاکنون به ثبت رسیده است با بزرگی 3.7 درجه در مقیاس امواج درونی حوالی شهرستان گیلان‌غرب به وقوع پیوست.

فروزی شهرستانهای حمیل، صحنه، کنگاور و دالاهو را به ترتیب دارای بیشترین فعالیت لرزه‌‌ای در این مدت اعلام کرد و گفت: براساس گزارش‌های سیستم‌های لرزه‌‌نگاری در استان در سال گذشته زمین‌لرزه‌ای با بزرگی 5.3 درجه در مقیاس درونی در حوالی سومار به عنوان بزرگترین زمین‌لرزه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در ده ماهه سال گذشته شهرستانهای سومار، قصرشیرین، صحنه و بخش هلشی بیشترین فعالیت لرزه‌ای را نسبت به سایر شهرستانها در استان داشته‌‌اند، گفت: دلیل اختلاف آمار زمین‌لرزه‌‌ها در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، فعالیت چشمگیر در منطقه سومار و شهرستان قصر‌‌شیرین در شهریور سال گذشته است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شبکه لرزه‌نگاری استان به عنوان مرکز منطقه لرزه‌نگاری غرب کشور با پوشش استانهای کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستان با دارا بودن بیش از 18 ایستگاه لرزه‌نگاری فوق حساس باند پهن و کوتاه دوره، تمامی زمین‌لرزه‌‌های رخ داده در کرمانشاه و دیگر استان‌ها را به طور شبانه‌روزی ثبت و پردازش می‌‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار