روغن حیوانی فقط برای قدیمی‌ها جواب می‌داد!

یک فوق تخصص تغذیه مصرف روغن حیوانی را برای افراد بالای 30 سال بسیار مضر دانست و اظهار کرد: استفاده از روغن حیوانی می‌تواند برای افراد در این سنین حتی کشنده باشد.
کد خبر: ۱۶۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 25 January 2016
یک فوق تخصص تغذیه مصرف روغن حیوانی را برای افراد بالای 30 سال بسیار مضر دانست و اظهار کرد: استفاده از روغن حیوانی می‌تواند برای افراد در این سنین حتی کشنده باشد.

دکتر کیومرث دانشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه مصرف روغن حیوانی تنها برای افراد زیر 30 سال توصیه می‌شود، گفت: مصرف این روغن برای افراد کمتر از 30 سال هم در صورتی بلامانع است که همراه با ورزش و تحرک بدنی باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از این روغن در کودکان و نوجوانان حکم طلا را دارد، گفت: خانواده‌ها باید سعی کنند نوع مرغوب و درجه یک این روغن را برای فرزندان خود تهیه کرده و حتما در کنار مصرف آن برنامه ورزشی مناسبی را نیز برای فرزندانشان در نظر بگیرند.

دانشور اظهار کرد: مصرف این روغن برای افراد بالای 30 سال به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا مصرف آن موجب گرفتگی عروق شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: متاسفانه این تفکر در زمینه روغن حیوانی وجود دارد که قدیمی‌ها استفاده کرده‌اند و سالهای سال هم سلامت بودند و اتفاق خاصی برایشان نیفتاده است.

دانشور افزود: این حرف‌ها در حالی عنوان می‌شود که مردم شرایط زندگی قدیم را در نظر نمی‌گیرند که افراد در آن زمان تحرک بسیاری داشته و از رفاه روانی خوبی برخوردار بوده و استرس زیادی در زندگی نداشته‌اند.

این فوق تخصص تغذیه تصریح کرد: در زندگی حال حاضر که تقریبا هر لحظه آن با استرس همراه است، نمی‌توان توقع داشت نوع تغذیه مانند قدیم باشد و بهتر است در زمینه تغذیه تمام مواد غذایی زیان‌آور را به حداقل رساند.

دانشور با بیان اینکه مصرف روغن حیوانی برای افراد بالای 30 سال کشنده است، گفت: برخی افراد کره نباتی را جایگزین این روغن‌ها می‌کنند که باید عنوان کرد کره نباتی هم مضر است و بهتر است افراد از سن 30 سالگی به بعد روغن‌های مارگارین درجه یک را جایگزین انواع روغن‌های مصرفی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار