دفن اموات در حریم تنگه رازیانه متوقف شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دفن اموات در حریم تنگه رازیانه به عنوان یکی از آثار شاخص گردشگری این استان باید هر چه سریعتر متوقف شود.
کد خبر: ۱۶۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 25 January 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دفن اموات در حریم تنگه رازیانه به عنوان یکی از آثار شاخص گردشگری این استان باید هر چه سریعتر متوقف شود.

به گزارش تابناک ایلام ، شاپور پولادی شامگاه شنبه در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام افزود: دفن اموات در این منطقه علاوه بر اینکه یکی از آثار گردشگری استان در حریم جاده نیز قرار دارد و به نوعی ساخت و ساز در حریم راه نیز محسوب می شود که ممنوع است.

وی اظهار کرد: به استناد قانون هر گونه ساخت و ساز در حریم راه ها ممنوع است و ایجاد قبرستان در این منطقه مانع از اجرای طرح های راهسازی و توسعه راه می شود.

وی تاکید کرد: باید کمیته ای متشکل از راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و با عضویت بخشداران سیوان و بدره تشکیل و از طریق مراجع قضایی از دفن اموات در این منطقه جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: متاسفانه جذابیت ها و قابلیت های گردشگری این استان آنطور که باید معرفی و مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

پولادی با اشاره به اینکه اگر این ظرفیت ها متعلق به استان دیگری بود بسیار بیشتر و بهتر مورد استفاده قرار می گرفت، افزود: مردم و خصوصا خانواده ها نیازمند ایجاد فضاهای گردشگری هستند و باید این قابلیت ها و ظرفیت ها بکار گرفته شود.

وی اظهار کرد: ایجاد سکو و آلاچیق در باغ های برخی مناطق استان بدون قلع و قمع کردن درختان و ایجاد سازه بنایی باعث جلب و جذب گردشگران استان های دیگر و همچنین استفاده مردم استان خواهد شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار