هشدار امام جمعه قم به نقض برجام توسط طرف مقابل

ارزیابی ما از برجام باید ارزیابی منصفانه و واقع‌بینانه باشد و افراط نکنیم و فکر نکنیم که خیلی اتفاق بزرگی رخ داده و در عین حال نیز آن را بی‌ارزش نشماریم. مراقبت بر پایبندی طرف مقابل و مدیریت در برخورد با طرف مقابل امر مهمی است.
کد خبر: ۱۶۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 22 January 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به 2 رویداد مهم در بهمن ماه پیش روی ملت ایران گفت: هم دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن هم انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم که همه ما در این وقایع تکالیف بزرگی در پیش رو داریم.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی یکی از جلوه‌های قدرت ملت ایران و مهم‌تر از آن حضور در انتخابات است، افزود: در انتخابات اصول فراوانی گفته شده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها حضور حداکثری است هیچ کس در برابر این وظیفه بزرگ عذری ندارد و باید با هر نگاهی حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بر لزوم حفظ امانت و رعایت حق‌الناس توسط همه گروه‌های مرتبط با انتخابات تأکید کرد و افزود: همه مسئولان باید امید، آرامش و امنیت کامل در این رویداد بزرگ نظام را رقم بزنند و نباید تجربه تلخ فتنه ۸۸ تکرار شود.

وی انتخابات را رمز اقتدار و پایه گردش قدرت در کشور دانست و با تأکید بر اینکه مرزهای قانون باید در انتخابات رعایت شود، گفت: نظارت شورای نگهبان نظارتی قانونی است و همه باید آن را به رسمیت بشناسند.

امام جمعه قم تصریح کرد: اگر کسی اعتراضی دارد باید مجرای قانونی را طی کند و جز این راه دیگری نیست. رعایت حرمت شورای نگهبان به نفع همه ماست و باید مردم و مسئولان همه متوجه باشیم که شرایط آرامی برای انتخابات با حضور حداکثری فراهم شود.

وی با تأکید بر ضرورت ترغیب مردم و گروه‌ها به شرکت در انتخابات گفت: در کنار حضور، انتخاب اصلح هم از اهمیت بالایی برخوردار است و برای انتخاب خود بین خود و خدا باید حجت داشته باشیم.

آیت‌الله اعرافی مردم را به انتخاب نمایندگان اصلح فرا خواند و گفت: بدانیم که دشمنان به دنبال توطئه علیه ما هستند و باید مراقب اعمال و رفتار و کلام خود باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در هر شرایطی باید کرامت و عظمت ملت ایران حفظ شود، اظهار داشت: ارزیابی ما از برجام باید ارزیابی منصفانه و واقع‌بینانه باشد و افراط نکنیم و فکر نکنیم که خیلی اتفاق بزرگی رخ داده و در عین حال نیز آن را بی‌ارزش نشماریم.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه مراقبت بر پایبندی طرف مقابل و مدیریت در برخورد با طرف مقابل امر مهمی است، افزود: مسئولان مراقبت کنند دشمنان مرزهای تعهد برجام را زیرپا نگذارند. مسئولان دستگاه دیپلماسی در پس خوش‌و‌بش‌ها مراقب باشند با قاطعیت در برابر نقض تعهد بایستند.

وی یادآور شد: در کنار برجام توجه به اقتصاد مقاومتی را فراموش نکنیم چرا که صیانت از عزت و کرامت وامنیت ملت اهمیت زیادی دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در مورد دستگیری تفنگداران آمریکایی نیز گفت: اقدام مقتدرانه سپاه کار درستی بود و نشان داد که ایران هیچ گاه در برابر هجمه‏ها از حقوق خود کوتاه نمی آید و هنگامی که از تخلف خود عذرخواهی کردند ما طبق اصول اسلامی و رافت انسانی آنها را آزاد کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات شیطنت‌آمیز آل سعود علیه ایران، گفت: قطع روابط چند کشور کوچک که فریب آل سعود را خورده‌اند مسئله مهمی برای ملت ایران نیست.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه قدرت‌های بزرگ از قطع رابطه با ایران پشیمان شده و دوست دارند ارتباط خود را تقویت کنند، گفت: بر کسی پوشیده نیست در قبال سفارت عربستان در ایران کار درستی صورت نگرفت اما همین آل سعود که بر این مسئله تأکید دارد و سر و صدا راه انداخته در مقابل حوادث دردناک منا یک عذرخواهی کوچک هم از ملت ایران نکرد.

وی با تقبیح صدور بیانیه اخیر دولت عربستان علیه ملت ایران، گفت: عربستان در حالی با صدور بیانیه‌ای زشت و سیاه ما را زیر سئوال می‌برد که بسیاری از بندهای آن مایه افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آل سعود را دولتی سست و ناتوان خواند و گفت: حکام آل سعود نمی‌دانند که در کاخ شیشه‌ای نشسته‌اند که پایه‌های آن سست و ضعیف است. سران این قوم شک نکنند که روزی مستضعفان عالم شکست و خواری‌شان را جشن خواهند گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار