روز جشن و سرآغاز کار و تلاش

استاندار اردبیل بعد از نواختن زنگ اقتدار با تبریک روز شکرگزاری و جشن رفع تحریم ها گفت: پساتحریم سرآغاز فصل پربار کار و تلاش است.
کد خبر: ۱۶۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 17 January 2016

به گزارش ایرنا ، مجیدخدابخش صبح یکشنبه در آئین صبحگاه دانش آموزی دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل گفت: فروریختن دیوار تحریم ها را مدیون مقام معظم رهبری به عنوان ترسیم کننده حکیم خطوط مذاکرات، رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان انسانی متعهد در قبال ملت ، تلاش تیم مذاکره و مقاومت مردم شجاع و انقلابی کشورمان هستیم.
وی افزود: دانش آموزان و فرزندان ما ظریف ها، صالحی ها و دانشمندان هسته ای آینده کشورمان خواهند بود و چگونگی پیروزی عزتمندانه مردان دیپلماسی ایران اسلامی را به نسل های آتی حکایت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: در 70 سال گذشته برای نخستین بار است که یک پرونده از فصل هفتم منشور ملل متحد از سوی شورای امنیت سازمان ملل بدون دخالت نظامی و از سوی خود آن شورا خارج می شود و برچیده شدن سایه جنگ از بالای سر مردم ایران که جامعه جهانی به آن مصمم بود، اقدام و اتفاق بزرگی است.
خدابخش امکان وصول پول نفت های فروخته شده، فراهم شدن زمینه تجارت با کشورهای بزرگ و ورود داروهای مورد نیاز و کمیاب به کشور را از دستاوردهای رفع تحریم ها برشمرد.
او بیان کرد: تحریم ها از یک نظر نعمت و آزمایش الهی بود تا مردم در برابر سختی ها استقامت کنند و از سوی دیگر فشارهای اقتصادی، رکود کارخانه ها و بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان را سبب می شد.
استاندار ادامه داد: داعش سعی دارد چهره اسلام را ضد انسانی توصیف کند اما دولت تدبیر و امید با منطق، علم، ادب و دیپلماسی موفق خود در سطح بین المللی، چهره ای رحمانی از اسلام را به نمایش گذاشت.
خدابخش گفت: مردان دیپلماسی کشورمان طی مذاکرات سخت و طاقت فرسا با نشان دادن صبر، علم و ادب خود به رفع تحریم ها موفق شدند و شکیبایی آنها باید در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها الگو باشد.
صابر سپهری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آئین با خواندن پیام علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، موفقیت دولت تدبیر و امید در برچیده شدن تحریم ها را به مسوولان، مربیان و دانش آموزان حاضر در صبحگاه تبریک گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: فرزندان عزیزم! شما برای آینده حکایت خواهید کرد که مردان دیپلماسی کشورمان با اتکاء به حمایت ها و هدایت های مقام معظم رهبری و مقاومت مردم، چگونه حقانیت ایران اسلامی را به جهان ثابت و قدرت های جهانی را به رویارویی منطقی با کشورمان وادار کردند.
اجرای سرود دانش آموزی، نواختن سرود ملی توسط گروه موزیک سپاه حضرت عباس (ع) استان و نواخته شدن زنگ اقتدار از بخش های قابل توجه این آئین بود.
7124/ 1257


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار