فعالیت 562 نجات غریق در اردبیل

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 562 نفر نجات غریق آموزش‌دیده و متبحر در استان اردبیل با مدرک معتبر فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 11 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، صابر تعلیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در محل استخر شهید رجب‌زاده اردبیل اظهار کرد: در سه سال اخیر که به صورت رسمی هیئت نجات غریق و غواصی را تحویل گرفتم، سعی کردیم تا فعالیت‌هایمان را عملیاتی و اجرایی کنیم به طوریکه از اوایل تیرماه امسال استخر شهید رجب‌زاده براساس مزایده برگزار شده به هیئت نجات غریق استان واگذار شده است.

وی با قدردانی از حمایت‌ها و همراهی‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از این هیئت تصریح کرد: بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان همواره از این هیئت و برنامه‌های آموزشی آن حمایت کرده و با دلگرمی‌های خود زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از ورزشکاران، غواصان و تلاشگران نجات غریق را فراهم کرده است.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گفت: ما در این هیئت به مانند سایر هیئت‌های ورزشی در چارت تشکیلاتی خودمان با یک هدف‌گذاری مشخص سعی کردیم تا فعالیت‌ها را به انجام برسانیم به طوریکه در حال حاضر از 562 نجات غریق در استان، 415 نفر آقا و 147 نفر نجات غریق خانم هستند که با مدرک معتبر فعالیت می‌کنند.

تعلیمی افزود: این تعداد با حضور در آبگرم‌ها و استخرهای سرعین، نیر، مشگین‌شهر، کوثر و استخرهای سایر شهرها فعالیت دارند به طوریکه برای هر استخر دو نفر نجات غریق به کارگیری شده است.

وی آموزش تخصصی نیروها را به ویژه در ایام تابستان در کنار آموزش شنا و نجات غریق یادآور شد و بیان کرد: استعدادهای خوبی در این زمینه وجود دارد و ما در قالب مدرسه نجات غریق از نوجوانان و جوانان ثبت‌نام کردیم تا در این دوره‌ها در یک درجه‌بندی مشخص فعالیت کنند.

تعلیمی این آموزش‌ها را شامل آموزش نجات غریق در کنار شنای کرال پشت و شنای پروانه به صورت تخصصی اعلام کرد و ادامه داد: آموزش‌های ما بدون محدودیت سنی از هفت سال شروع می‌شود و تا سنین بالاتر این آموزش‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ما امسال 300 نفر را تحت برنامه‌های آموزشی قرار دادیم تا در قالب مدرسه نجات غریق و زیر 16 سال آموزش‌های لازم را ببینند، اضافه کرد: آموزش‌های ما قطعاً با نرخ‌های مصوب اداره کل ورزش و جوانان است.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان اردبیل در مورد فعالیت‌های غواصی نیز گفت: در استان اردبیل 21 غواص آقا فعالیت می‌کنند که 11 نفر آنها غواص یک ستاره، 9 نفر غواص دو ستاره و یک نفر نیز غواص سه ستاره هستند که در حوادث مختلف رخ داده در دریاچه‌ها و کانال‌ها از ظرفیت این غواصان استفاده می‌کنیم.

تعلیمی با بیان اینکه هیچ غواص زنی در استان فعالیت ندارند، افزود: غواصان آمادگی دارند تا در صورت بروز حادثه‌ای به کمک حادثه‌دیدگان بشتابند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار