شهردار قم تاکید کرد:

لزوم حمایت از ساخت مدینه الزائرین در شهر قم

شهردار قم با اشاره به اینکه از عتبه امام حسین(ع) پیشنهادی شد تا زمینی در قم برای ساخت زائرسرا در اختیار قرار گیرد گفت: باید از این طرح حمایت لازم انجام شود.
کد خبر: ۱۶۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲ 11 January 2016
به گزارش تابناک قم، مرتضی سقائیان‌نژاد شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه از عتبه امام حسین (ع) پیشنهادی شد تا زمینی در قم برای ساخت زائرسرا در اختیار قرار گیرد اظهار داشت: در ابتدا باور نمی‌کردیم چنین اقداماتی در عراق انجام و مدینه الزائرین ساخته شده باشد.

شهردار قم با بیان اینکه بازدیدی از این زائرسرا‌ها در کربلا داشتیم و از روند کار بازدید کردیم تا بتوانیم تصمیم بهتری بگیریم افزود: تعدادی از این مدینه الزائرین‌ها در خاک عراق ساخته شده که سبب تعجب ما شد.

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات با دقت نظر کار‌شناسانه انجام شده و همه امکانات رفاهی با بهترین درجه در نظر گرفته شده است و بسیار زیبا و با مواد اعلا و در حد هتل‌های پنج ستاره است. ما می‌گفتیم باید ببینیم اقدامات شما چگونه است تا در همین چارچوب با هم همکاری داشته باشیم.

شهردار قم با بیان اینکه در ‌‌نهایت به این نتیجه رسیدیم در فرجه زمانی 4 ساله اقدامات انجام و زمینی برای این منظور واگذار شود، گفت: در صحبت‌هایی که داشتیم گفته شد اگر این اتفاق در قم بیفتد اقدام شایسته در سطح قم باشد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه گفته شده که این زمین از وقفیات امام حسین(ع) در نظر گرفته می‌شود افزود: ما راه را نبستیم، زیرا بیشتر به فکر اعتلای قم بودیم، این مدینه الزائرین مکان مناسبی برای برگزاری جلسات از سراسر کشور در قم خواهد بود و محل مناسبی برای سرویس دهی است که مرکز اثرگذاری خواهد بود.

شهردار قم با بیان ایکه نباید این فرصت را از دست بدهیم تصریح کرد: این قطعا بحثی است که هر چه بیشتر در آن فعالیت و همکاری باشد در آینده شهر قم اثرگذار بوده و مفید است.

وی گفت: حرف ما این بود که این زمین واگذار شده، به بهره‌برداری برسد و فاصله زمانی ساخت باید 3 تا 4 سال باشد، ما در قم به دنبال سرمایه‌گذار هستیم اما امروز شاهدیم که ساخت این زائرسرا موقعیت بسیار مناسبی برای قم ایجاد خواهد کرد و باید از آن حمایت شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه اگر این اتفاق بیفتد حرکت و تحول عظیمی رخ می‌دهد خاطر نشان کرد: دید ما باید به این سمت و سو برود که اگر آستانه به ما کمک کرد استقبال کنیم و اگر نه به دنبال راه دیگری برای اجرای این کار باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار