ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان کرمانشاه حدود یک میلیون تن است

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان مربوط به زیربخش زراعت است، گفت: توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی، سبزی و صیفی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی را در برنامه داریم.
کد خبر: ۱۶۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 10 January 2016
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان مربوط به زیربخش زراعت است، گفت: توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی، سبزی و صیفی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی را در برنامه داریم.

جلال کریمی‌زند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه 110 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی دارای پروانه بهره برداری در استان کرمانشاه وجود دارد، ظرفیت این واحدها را بالغ بر 990 هزار تن اعلام کرد.

کریمی‌زند افزود: در 9 ماهه نخست امسال یازده واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت 34 هزار تن و با سرمایه گذاری 95 میلیارد ریال در استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده است.

  مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در راستای توسعه واحدهای فرآوریمحصولات کشاورزی در سال جاری 17 مورد جواز تاسیس صادر شده است، گفت: پنج مورد از این جوازها مربوط به حوزه باغبانی، چهار مورد در بخش دام و طیور و آبزیان و هشت مورددر حوزه زراعت می‌باشند.

کریمی‌زند ظرفیت فرآوری این جوازهای صادر شده را 128 هزار تن دانست و گفت: این واحدها در صورت راه‌اندازی ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم 300 نفر را دارند.

وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای به بهره برداری رسیدن این واحدها را 685 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار مورد نیاز احداث این واحدها را تامین کرده تا نسبت به احداث سریع آنها اقدام شود.

کریمی‌زند با اشاره به اینکه تعدادی پروژه در دست ساخت نیز در سطح استان وجود دارد که مجوزهای این واحدها ممکن است در سالهای گذشته اخذ شده باشد، گفت: تعداد پروزه‌های در دست ساخت حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشارزی استان کرمانشاه حدود 20 پروژه است که پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مجموع ظرفیت فرآوری واحدهای در دست ساخت را 280 هزار تن دانست.

به گفته وی بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده تا پایان سال جاری بین شش تا هشت مورد از این واحدها به بهره برداری خواهند رسید و مابقی نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه یکی از اولویت‌های امسال و سال آینده را کمک به راه اندازی مجدد واحدهای راکد عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا از طریق مطرح کردن مشکلات این واحدها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات این واحدها مرتفع و به مرحله تولید بازگردند.

کریمی‌زند سپس بازسازی و نوسازی واحدهای موجود را از دیگر اولویت‌های سازمان عنوان کرد و گفت: این اقدامات منجر به افزایش بهره وری و یا کاهش مصرف انرژی می‌شود.

وی در ادامه بیشترین میزان تولید و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه را در زیر بخش زراعت دانست و گفت: بیشترین صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در بخش زراعت هستند و پس از آن نیز به ترتیب دام و طیور، تولیدات باغی و شیلات بیشترین واحدهای فرآوری را به خود اختصاص می‌دهند .

کریمی‌زند در پایان توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی، سبزی و صیفی و بسته بندی محصولات را با توجه به کم بودن تعداد واحد های فرآوری این محصولات و درجه بالای فسادپذیری این دسته از مواد را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاوزری استان کرمانشاه در راستای توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار