شهردار اردبیل تأکید کرد:

ضرورت مشاركت بخش خصوصی در احداث ایستگاه های آتش نشانی

شهردار اردبیل در در جریان بازدید سرزده از ایستگاه آتش نشانی شماره 2 اردبیل به حساسیت و اهمیت ایمنی بازارهای شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص بایستی در اولویت کارهای سازمان آتش نشانی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۵۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 07 January 2016

شهردار اردبیل در بازدیدی سرزده با حضور در محل ایستگاه شماره 2 آتش نشانی شهرداری با کارکنان این ایستگاه و مسوولین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در این بازدید که عصر روز چهارشنبه 16 دی ماه انجام گرفت، با ارائه رهنمودهای لازم و ضروری نکاتی را در خصوص پیشرفت کمی و کیفی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و همچنین به جهت پیشبرد اهداف عالیه این سازمان، مطرح کرد.

ضرورت مشاركت بخش خصوصی در احداث ایستگاه های آتش نشانی

وی ضمن بیان توصیه های لازم در خصوص اهمیت و جایگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، بر لزوم تجهیز سازمان به فن آوری های روز تأکید کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم تا پرداختن به مقوله پژوهش و تحقیقات و استفاده از دانش لازم در جهت ارتقای سواد علمی آتش نشانان در اولویت برنامه های این سازمان قرار گیرد.

لطف اللهیان با یادآوری کمبود تعداد ایستگاه های آتش نشانی به نسبت جمعیت شهر اردبیل در مقایسه با استانداردهای جهانی، از آمادگی شهرداری به منظور تعامل و مشارکت با صاحبان زمین های مستعد احداث ایستگاه آتش نشانی خبر داد و گفت: احداث ایستگاه های مورد نیاز آتش نشانی با مشارکت بخش خصوصی راهکار مناسبی است که می تواند بخش بزرگی از نیازهای شهرداری را در این خصوص مرتفع سازد.

شهردار اردبیل با تأکید بر مهم بودن چگونگی و نحوه تعامل شهرداری با بخش خصوصی، اظهار کرد: مکان یابی و شناسایی زمین مناسب در تمام سطح شهر، جلب رضایت مالکان زمین ها و در اختیار گذاشتن امکانات و سایر امتیازات لازم برای مالکان زمین ها در جهت همکاری های فی مابین، از جمله راهکارهای در نظر گرفته شده برای گسترش همکاری های شهرداری با بخش خصوصی در ارتباط با ساخت ایستگاه های جدید آتش نشانی است.

ضرورت مشاركت بخش خصوصی در احداث ایستگاه های آتش نشانی

این مسوول ضمن قدردانی از گام های مهم برداشته شده در راستای آموزش کارکنان سازمان، بر لزوم آموزش پرسنل آتش نشانی و گسترش آن در بین آحاد مردم تأکید کرد و گفت: بالا بردن سطح آموزش و آگاهی شهروندان به لحاظ رعایت نکات ایمنی در کاهش حوادث موثر بوده و این آموزش ها هم برای شهروندان و هم برای کادر عملیاتی که با حوادث و حریق در ارتباط هستند، لازم و ضروری است.

لطف اللهیان همچنین پس از ارائه گزارش از سوی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل در خصوص استانداردهای ساخت ایستگاه های آتش نشانی، اظهار کرد: پرسنل و کادر عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل در صورت بازدید از سازمان های آتش نشانی سایر استان ها می توانند از تجارب آن ها به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بهره مند شوند که این امر خود می تواند به ترغیب و ایجاد انگیزه بیشتر در بین آتش نشانان و تقویت روحیه آنان موثر واقع شود.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در جریان بازدید سرزده از ایستگاه آتش نشانی شماره 2 اردبیل به حساسیت و اهمیت ایمنی بازارهای شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص بایستی در اولویت کارهای سازمان آتش نشانی قرار گیرد.

در ادامه این بازدید، مسوولین مرتبط با ایمنی بازار در سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل ضمن ارائه گزارشی از کارهای انجام گرفته به منظور ایمن سازی محدوده بازار اردبیل، اظهار کردند: تعبیه دریچه های لازم در بازار برای انباشت تجهیزات و ابزار آلات لازم برای انجام واکنش سریع در زمان وقوع حوادث و آتش سوزی های احتمالی در این محل صورت گرفته است.

ضرورت مشاركت بخش خصوصی در احداث ایستگاه های آتش نشانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار