معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:

قم بالاترین فعالیت بالگرد امدادی را در سال 93 داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیش از 25 درصد مصدومین کشور در سال 93 که توسط امداد هوایی جا به جا شده‌اند متعلق به استان قم هستند.
کد خبر: ۱۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 21 March 2015
به گزارش تابناک قم، دکتر محمدرضا مظفری با بیان اینکه قم رتبه نخست میزان تصادفات جاده‌ای را در کشور دارد، عنوان کرد: استان قم مانند سایر استان‌های کشور از روز 27 اسفندماه وارد طرح امداد نوروزی شده است و باتوجه به اینکه قم شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است متاسفانه میزان تصادفات بالایی دارد.
وی افزود: باتوجه به تجربه همکارانم با 53 دستگاه آمبولانس مشغول امدادرسانی به زائران استان قم هستیم و علاوه بر آن یک فروند بالگرد نسبت سال گذشته به مجموعه خدمات درمانی استان اضافه کرده‌ایم که این می‌تواند ما را در خدمت رسانی هرچه بیشتر به مسافرین کمک کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بالاترین آمار فعالیت بالگرد امدادی در کشور از آن قم است، اظهار داشت: بیش از 25 درصد مصدومین در سال 93 که توسط امداد هوایی جا به جا شده‌اند متعلق به استان قم می‌باشد.
دکتر مظفری یادآور شد: 6 بیمارستان دانشگاهی و 4 بیمارستان غیر دانشگاهی تماما در طول شبانه‌روز آماده باش هستند و بخش‌های دیالیز و مراکز تصویربرداری آمادگی کامل برای پذیرش همشهریان و مسافران را دارند.
وی افزود: برای بخش‌های ویژه تعداد تخت‌ها را به مصدومین احتمالی اختصاص داده‌ایم و سایر بخش‌ها و اورژانس‌ها هم به طور کامل در اختیار مصدومین تصادفات هستند.
وی افزود: تا ظهر جمعه 29 اسفندماه 2 تصادف سنگین اتوبوس داشتیم که 30 مصدوم بر جای گذاشت که خوشبختانه بسیاری از آنها به صورت سرپایی درمان شدند و آمار فوتی نیز نداشتیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در سال‌های گذشته 16 پزشک متخصص مقیم استان داشتیم که اکنون این تعداد به 29 پزشک متخصص مقیم قم رسیده است که تمامی آنها آماده خدمت رسانی به مراجعین هستند.
دکتر مظفری با اشاره به اینکه 6 ایستگاه سلامت در آزادراه‌های مواصلاتی استان داریم، اذعان داشت: پزشک اورژانس در عوارضی‌های شهر مستقر خواهیم کرد و در مراکز عمومی نیز طب اورژانس حضور دارد ولی اگر خدایی ناکرده صحنه دلخراشی رخ دهد آمادگی آن را داریم طب اورژانس را به محل وقوع حادثه اعزام کنیم.
وی اظهار کرد: اگر مصدومین نیاز به چندین متخصص و بخش‌های ویژه داشته باشند قطعا به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می‌شوند ولی اگر امکانات لازم در نزدیک‌ترین مراکز درمانی وقوع حادثه باشد، مصدوم به آن مکان انتقال پیدا می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار