دبیر هییت کوهنوردی پلدخترخبر داد

صعود سراسری کوهنوردان سه استان به ارتفاعات 2800متری کبیرکوه

ظهر روز پنجشنبه 10 دی ماه کوهنوردان سه استان لرستان ، ایلام و خوزستان صعود خودرا به ارتفاعات 2800متری کبیرکوه آغاز کردند.
کد خبر: ۱۵۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 01 January 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک  از پلدختر لرستان ،عصر روز پنجشنبه 10 دی ماه کوهنوردان سه استان لرستان ، ایلام و خوزستان صعود خودرا به ارتفاعات 2800متری کبیرکوه آغازکردند.

تورج حیدر پور دبیر هییت کوهنوردی وصعودهای ورزشی شهرستان پلدختر به خبرنگار برنا گفت: با توجه به اینکه فدراسیون کوهنوردی کشورهر ساله صعودهای سراسری به ارتفاعات مختلف دارد به طبع آن هییت های کوهنوردی استانی نیز در برنامه های خود به صعودهای سراسری می پردازند، لذا امسال با هماهنگی هییت کوهنوردی استان لرستان این صعود سراسری به شهرستان پلدختروصعود به ارتفاعات کبیرکوه محول شده است.

حیدر پور با بیان اینکه قرار بود دراین صعودمشترک بیش از 600 کوهنورد با شرکت کوهنوردانی ازاستانهایی مثل تهران ،اصفهان ، همدان هم حضور داشته باشند، افزود: به خاطرشرایط نامساعد آب وهوایی روزهای اخیر این استانها برنامه های خود را لغو کردندوالان در این صعود فقط سه استان لرستان ، ایلام وخوزستان با حضور120 کوهنوردشرکت دارند.

دبیر هییت کوهنوردی وصعودهای ورزشی شهرستان پلدختر ادامه داد: در این صعود تیم های هیمالایا نورد وکوهنوردهای حرفه ایی وکارکشته نیز حضور دارند.

وی با تقدیراز حمایت فرماندار پلدخترنورالدین درمنان وزحمات اعضای هییت کوهنوردی پلدختر از جمله روزه مرادی رییس هییت کوهنوردی وصعودهای ورزشی شهرستان پلدختر ، شیرزاد جودکی و امین کایدی از کوهنوردان این شهردر ساماندهی کوهنوردان مهمان ،عنوان کرد: این صعود پیش از هرچیزبا هدف ترویج وتشویق مردم به کوهنوردی است که با ایجاد مانوردرسطح شهرپلدخترودرانظار عمومی آغاز شده است.

این کوهنورد پلدختری با بیان اینکه امیدواریم میزبان شایسته ایی برای این کوهنوردان مهمان باشیم ،اشاره کرد : این صعود بیشتر یک برنامه خط الراسی شرقی – غربی است که در این کوه معروف انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که این صعود صبح روز پنج شنبه 10 دی ماه با انجام یک مانور وحرکت پیاده روی بوسیله این کوهنوردان در سطح شهر وبازار پلدختر آغاز گردیدومورد توجه مردم واهالی پلدختر قرار گرفت.

همچنین کوهنوردان پس از انجام مانور در سطح شهر با شرکت در یک همایش ورزشی – زیست محیطی با حضوروسخنرانی جمعی از مسئولان محلی پلدختر، ازجمله رییس اداره هلال احمر ، رییس اداره آموزش وپرورش ، رییس اداره شبکه بهداشت ودرمان ، رییس اداره ورزش وجوانان ، رییس اداره محیط زیست ،نماینده امام جمعه پلدختروهمینطور رییس هییت کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان لرستان به طرف ارتفاعات کبیرکوه در پلدختر برنامه صعود خود را آغاز کردند.

اشاره می شودکه در این برنامه یاد کوهنوردان جان باخته لرستانی به نام های نبی صراطی از کوهنوردان الیگودرزی وسعید نوری زاده از کوهنوردان پلدختری گرامی داشته شد.

خبرنگار:رضا جودکی نژادتابناک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار