آروزیی که گلوی البرز را فشرد

کد خبر: ۱۵۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 28 December 2015

آنطور که برخی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز می گویند، تکمیل نشدن بزرگراه شهید همت در حوزه جغرافیایی این استان سبب سرازیر شدن ترافیک به ورودی کلانشهر کرج شده است .
عملیات احداث این بزرگراه از اواخر دهه 80 بین استان های تهران و البرز آغازشد که انتظار می رفت در کمتر 3 سال تکمیل و ترافیک بین این دو منطقه پرجمعیت روان سازی شود.
ناتمام ماندن این بزرگراه بنا به علل مختلف اکنون خود سبب مشکلات دیگری در البرز شده بطوریکه شامگاهان و صبحگاهان ترافیک در ورودی و خروجی شرقی کرج نفس مردم را بند آورده است.
افشین پیرنون مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز می گوید: این بزرگراه هفت کیلومتر مانده به کرج به علت مشکلات عدیده نیمه کاره مانده که گره کور ترافیکی در شرق استان البرز به وجود آورده است.
وی ادامه داد: بزرگراه شهید همت دارای سه فاز است که فاز اول آن 5.5کیلومتر و فاز دوم آن پنج کیلومتر و فاز سه نیز چهارکیلومتر مسافت دارد.
پیرنون اظهار کرد:عملیات اجرایی این بزرگراه در حال انجام است اما معارضان ملکی شخصی ادامه کار را دشوار کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در فاز دوم و درمحدوده شهرک المهدی با مشکلات پیچیده ای مواجه هستیم زیرا معارضان این منطقه دارای سند رسمی مالکیت نیستند.
پیرنون گفت: برای حل این مشکل به دنبال راهکار هستیم ، تا اراضی این منطقه را تملک کنیم.
مدیر ساخت و توسعه راه های البرز افزود:فاز دوم بزرگراه شهید همت در محدوده  شهرک المهدی کرج قرار دارد که به کمر بند شمالی متصل می شود.
پیرنون بیان داشت : مجری احداث کمربند شمالی شهرداری کرج است که اکنون اجرای طرح در مرحله فراخوان پیمانکار است که با ساخت این کمربند و یک کمربند در جنوب کرج مشکل ترافیک بزرگراه شهید همت برطرف می شود.
وی در خصوص کمربند جنوبی کرج گفت: این جاده کمربندی همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان البرز برای آن درخواست ردیف اعتباری شد.
مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز بیان داشت: کمربند جنوبی 18کیلومتر و کمربند شمالی 17کیلومتر مسافت دارد.
وی به وضعیت کنونی بزرگراه تهران - کرج اشاره کرد و گفت: بخشی ازتعریض این بزرگراه تا گرمدره کرج انجام شده و مابقی آن نیز در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان البرز قرار دارد.
اکنون استان البرز با یک هزارو 450 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی در مسیر ارتباطی 14استان شمالی و شمال غربی کشور قرار دارد.
18 درصد ترافیک کشور مربوط به جاده های این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار