شهردار قم:

فاز نخست مترو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار قم در خصوص راه‌اندازی مترو قم گفت: طول فاز نخست مترو تا میدان شهید مطهری حدود ۵ کیلومتر بوده و تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۵۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 27 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله اعرافی امام جمعه قم و رئیس جامعة المصطفی العالمیه طی سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرداری قم اظهار کرد: شهرداری قم در راستای برنامه‌ریزی و تکمیل زیرساخت‌های مدیریتی تلاش جدی انجام داده است تا بتواند با برنامه‌ریزی دقیق در رشد خدمات به مردم تلاش جدی داشته باشد.

وی افزود: در زمان شروع به‌ کار مدیریت جدید در شهرداری قم هر ساعت یک آمار و بیلان کاری ارائه می‌شد که سردرگمی برای ما ایجاد کرده بود، ولی این مسائل امروزه برطرف شده است و شاهد فراهم شدن زیرساخت‌های مدیریتی هستیم.

شهردار قم در خصوص بلوار پیامبراعظم (ص) و عمار یاسر اضافه کرد: وضعیت حساب‌های بانکی و مالی و همچنین سندهای مالی این دو پروژه بررسی شده و بیشتر برنامه‌‌ها در راستای کارهای مدیریتی و زیرساختی بوده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: البته در کنار این مسائل کارهای عمرانی را فراموش نکردیم و در کنار مسائل مدیریتی و زیرساختی 14 پروژه را در دستور کار قرار دادیم که در حال انجام است.

وی با اشاره به پروژه مترو و منوریل گفت: 330 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو قم به فروش رسید که این اعتبار به پروژه مترو تزریق شد.

شهردار قم در خصوص راه‌اندازی مترو تصریح کرد: فاز نخست این پروژه تا میدان شهید مطهری است که در حدود پنج کیلومتر طول داشته و تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.

سقائیان‌نژاد در خصوص پروژه منوریل خاطرنشان کرد: چهار نظریه در این خصوص مطرح بود، نخست اینکه این پروژه اشتباه است و باید ستون‌ها را تخریب کرد؛ یک نظریه هم این بود که تا پردیسان منوریل ادامه یابد، نظریه دیگر این بود که منوریل از مقابل حرم به هر نحوی عبور کند و نظریه چهارم هم بر این بود که این پروژه تا میدان شهید مطهری ادامه یابد و بعد از آن برنامه‌ریزی انجام شود.

وی افزود: نظریه چهارم مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد تا کارها در این زمینه ادامه یافته و بهمن‌ماه امسال اقدامات لازم انجام شود و تست واگن‌ها صورت گیرد.

شهردار قم به پروژه بلوار مرجعیت اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در راستای دسترسی آسان‌تر به پردیسان در دستور کار قرار گرفته است و 9 کیلومتر طول دارد که امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: البته دو مسیر بلوار شهید آوینی و بلوار زائر نیز در دستور کار داریم که بلوار زائر در حال اتمام است و این بلوار به بلوار غدیر متصل می‌شود.

وی با اشاره به طلب‌های شهرداری گفت: طلب‌های شهرداری قرار شد در بودجه دولت قرار گیرد و توافقنامه‌ها امضا شده است و امیدواریم تصویب شده و بتواند برای شهرداری تزریق مالی مناسبی را به دنبال داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار