تحصیل طلاب ۱۲۵ کشور در جامعه المصطفی

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه این مرکز از ۱۲۵ کشور دنیا طلبه پذیرفته است، گفت: جامعه المصطفی دارای ۳۵ هزار طلبه است و ۴۰ هزار نفر فارغ التحصیل شده‌اند.
کد خبر: ۱۵۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 26 December 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مسئولان آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: آموزش و پرورش قم می‌تواند با توجه به چشم اندازهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای سایر استان‌ها الگو باشد و با توجه به حوزه انسانی اجتماعی بودن شهر قم، استان قم می‌تواند در مسائل دینی نیز پیشگام باشد.

وی ابراز کرد: آموزش و پرورش با توجه به نقش ویژه‌ای که در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی دارد باید راهکارهای مدون و جدیدی را در پیش گرفته و بر اساس آن بتواند در حل مسائل به موفقیت برسد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: هفت هزار نفر از فرزندان طلاب جامعه المصطفی در مدارس قم تحصیل می‌کنند.

طلاب سرمایه بزرگ کشور هستند

آیت الله اعرافی تصریح کرد: طلاب و خانواده آن‌ها سرمایه بزرگ کشور هستند به طوری که منافع اسلام و ملی، تشیع، زبان و ادبیات ایران را در جهان منتشر می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی قطب بزرگ علمی بین المللی است، افزود: جامعه الصطفی قطب بزرگ دینی بوده که اقدامات بسیار موثری در آن صورت می‌گیرد و اثر ویژه‌ای بر آینده شهر قم دارد.

امام جمعه قم افزود: جامعه المصطفی با بیش از یک هزار مرکز در ۱۰۰ کشور ارتباط دارد و از ۱۲۵ کشور طلبه پذیرفته و در ۷۰ کشور دنیا پایگاه دارد.

وی به فعالیت‌ها و تولیدات جامعه المصطفی العالمیه اشاره و بیان کرد: ۱۵۰ سایت و انتشار ۵۰ هزار اثر به ۴۵ زبان دنیا، انتشار ۷۰ مجله، فعالیت ۴۰۰ انجمن با عضویت هشت هزار طلبه، از جمله فعالیت‌های این مرکز بوده است.

فارغ التحصیلی ۴۰ هزار نفر از جامعه المصطفی

آیت الله اعرافی بیان داشت: جامعه المصطفی دارای ۳۵ هزار طلبه است و ۴۰ هزار نفر فارغ التحصیل شده‌اند که در ۱۰ شبکه جهانی همچون شبکه دانشگاهی، سیاسی، ترجمه‌ای و تولیدی و رسانه‌ای فعال هستند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ظرفیت بزرگ این مرکز تصریح کرد: جامعه المصطفی ده‌ها هزار نفر را مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر را به صورت غیرمستقیم با زبان و ادبیات فارسی آشنا کرده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار