در بحث کارآفرینی بسیار جدی و مصمم هستیم

نشست مشترک اعضای هیئت مدیره کانون کارآفرینان استان کرمانشاه با دکتر حاتمی معاون استاندار برگزار و در آن وضعیت کارآفرینی استان و عملکرد این کانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۵۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 26 December 2015
نشست مشترک اعضای هیئت مدیره کانون کارآفرینان استان کرمانشاه با دکتر حاتمی معاون استاندار برگزار و در آن وضعیت کارآفرینی استان و عملکرد این کانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ معاون استاندار در این دیدار ضمن قدردانی از  هیئت امنای کانون کارآفرینان استان که روند موفق و تاثیر گذاری را در روند کارآفرینی استان داشته است اظهار داشت:کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می‌کنند. تجارب کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، مالزی و هند نشانگر فعالیتهای چشمگیر کارآفرینانی بوده است که امروز به توسعه یافتگی کشور خود می بالند.

وی افزود: باید توجه داشت که کارآفرینان تنها به ایجاد فرصتهای شغلی جدید نمی پردازند بلکه با ساختار، تفکر، تحرک و فرهنگ لازم دست به تخریب خلاق می زنند تا از دل شیوه های کهن به پیشرفت  و خلاقیت برسند و به همین دلیل است که دنیا بر روی کارآفرینی بعنوان یک سرمایه عظیم حساب باز می کند و کارآفرینان جایگاه خاصی در جوامع خود دارند.

دکتر حاتمی در ادامه تصریح کرد: جنب و جوش های خوب و اثر گذاری را در این کانون می بینیم که امیدوار کننده است و  می تواند الگوی خوبی برای دیگر کانون ها و صنف های استان باشد و وجود همین کانون ها می تواند بر روند موفقیت استان در زمینه های مختلف کمک شایانی کند .

وی گفت:وضعیت بیکاری استان نیازمند نسخه های درمانی  مختلفی است که توجه به کارآفرینی و خلاقیت یکی از این راهکارهاست و از همین رو در بحث کارآفرینی  بسیار جدی و مصمم هستیم و از تمام ظرفیت هایی که می تواند در این راه به تقویت فرهنگ کارآفرینی کمک کند استفاده خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به واقف بودن جایگاه و اهمیت کارآفرینی در استان بیان داشت: در مقوله کارآفرینی از هیچ تلاش و حمایتی برای تقویت و گسترش کارآفرینان و ایده های آنها دریغ نکرده و نخواهیم کرد و حتی از صدا و سیما نیز خواسته ایم که کارآفرینان برتر استان را به مردم معرفی کند تا مقوله کارآفرینی به عنوان یک فرهنگ فراگیر مطرح و معرفی شود.

دکتر حاتمی افزود: من به کار این کانون و اهداف آن باور و اعتقاد دارم.رسالت این کانون می تواند بسیار گسترده تر شود و ضمن اینکه در حال حاضر بر روی اولویت های کارآفرینی کشاورزی و گردشگری کار می کند می تواند در مقوله کارآفرین IT و ICT با توجه به ظرفیت پایلوت مجازی بودن استان نیز فعالیت داشته باشد.

وی گفت: استان کرمانشاه در زمینه شرکت های دانش بنیان رتبه هفتم کشور را دارد و این کانون باید بتواند از این فرصت خوب استفاده نماید و با آن ارتباط برقرار کند که مطمئنا چشم انداز مثبتی را در پیش روی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار