رزمایش مشترک دریایی ایران وعمان درشرق تنگه هرمزآغاز شد

رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ارتش جمهوری اسلامی ونیروی دریایی ارتش کشورعمان روز چهارشنبه در خلیج فارس و منطقه شرق تنگه هرمز آغاز شد.
کد خبر: ۱۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 23 December 2015
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:این پنجمین رزمایش مشترک ایران و عمان است وهدف از برگزاری این رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ،برقراری ایمنی برای کشتی های تجاری و نفتکش تمام کشورهای دنیا عبوری از تنگه مهم و راهبردی هرمز است.

امیردریاداردوم حسین آزاد اضافه کرد: در این رزمایش یگان های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ،نیروی دریایی سپاه پاسداران ،نیروی دریایی عمان و کشتیرانی جمهوری اسلامی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد :این رزمایش شامل عملیات مشترک پروازی و دریایی است و بخشی از عملیات نیز در ساحل انجام می شود.

به گفته فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در این رزمایش دو روزه بر اساس یکی از سناریوهای طراحی شده ،به کشتی صدمه دیده فرضی خدمات فنی دریایی و خدمات امداد و نجات انسانی توسط نیروی دریایی ارتش ارائه می شود و سایر یگان ها نیز در خصوص امدادرسانی به نیروی انسانی اقدام می کنند.

یگان های پروازی نیز مجروحان فرضی را با بالگرد به ساحل منتقل می کنند.
 
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تصریح کرد:تجربه یک دهه گذشته نشان داده تعامل کشورهای همسایه امنیت تردد وایمنی دریانوردی وسلامت دریانوردان را تضمین می کند .

امیردریاداردوم آزاد تاکید کرد:نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بهره گیری از تجربه هشت سال دفاع مقدس ،به برقراری امنیت دریایی کمک قابل توجهی کرده و تنها نیروی دریایی ارتش جهان است که موفق شده در رویارویی با دزدان دریایی،بدون تلفات طرفین ،کشتی ها را از دست دزدان دریایی آزاد کرده و گروگان ها را نجات دهد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار