معاون آموزش و پرورش استان اصفهان:

آموزش و پرورش ما کنکور زده است

تابناک: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از آنجایی که آموزش و پرورش ما کنکورزده است، به دنبال سوق دادن محتوای آموزشی به سمت نیازهای واقعی جامعه هستیم.
کد خبر: ۱۴۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 22 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رحیم محمدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌های کشاورزی استان در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار تولیدی هنرجویان به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای واقعی جامعه، توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه تولید و کسب و کار است، بیان کرد: یکی از مولفه‎های مهم در این راستا، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: بالطبع با توجه کردن به این ویژگی‌ها در آموزش و پرورش، بدون شک آموزش‌ها به سمت تولید منتهی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد تغییر نگرش در جهت فرهنگسازی اهداف آموزش و پرورش افزود: در این راستا اقدام به برگزاری نمایشگاهی از محصولات تولیدی هنرستان‌های کشاورزی در مرکز استان کردیم.

محمدی با بیان اشاره به بخش‎های مختلف این نمایشگاه ادامه داد: در این نمایشگاه که در قالب چهار هنرستان اصلی حوزه آموزش کشاورزی تعریف شده است، غرفه‎هایی با محصولات تولیدی هنرجویان در معرض دید همگان قرار داده شده است.

وی با اشاره به مزیت‎ها و پیامدهای مثبت برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه، امکان فروش محصولات هنرجویان را فراهم می‎کند، چرا که تصمیم داریم فضایی از آموزش کسب و کار را برای دانش‎آموزان ایجاد کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با ایجاد فضایی از آموزش کسب و کار در دانش‌آموزان، نه تنها امکان عرضه محصولات در بازار فراهم می‌شود، که آنها را در محیط‌های واقعی و اصلی در بازار کار وارد می‌کنیم تا به عنوان نیروهای توانمند برای ورود به باز کار فعالیت کنند.

وی رویکرد اصلی در این آموزش‎ها را وارد کردن دانش‎آموزان به بازار کار دانست و افزود: این رویکرد را در آموزش‎های متوسطه دوره اول نیز ارائه می‎دهیم تا دانش‎آموزان با توسعه بازارچه‎های کسب و کار آشنا شوند.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بالاترین حجم بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‎ها تشکیل می‎دهند که خود، آسیب بزرگی محسوب می‎شود چرا که دانشجویان بعد از فارغ‎التحصیلی وارد بازار کار نمی‎شوند.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار بیکاری در جامعه را ساختار تعلیم و تربیت ذکر کرد و افزود: نوع آموزش‎‌های ارائه شده به دانشجویان نیز از دیگر دلایل این امر است به طوری که آموزش‎ها بیشتر یک تعلیم و تربیت ذهنی است تا کاربردی.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: خوشبختانه در استان اصفهان حدود 42 درصد پوشش آموزش‎های فنی و حرفه‌ای وجود دارد و بر همین اساس استان اصفهان، جزو 3 استان اول کشور قرار دارد چرا که از ظرفیت‎های زیادی برخوردار است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار