خانه صنعت و دانشگاه در البرز راه‌اندازی شود

کد خبر: ۱۴۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 21 December 2015

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه باید خانه صنعت و دانشگاه در استان البرز راه‌اندازی شود، گفت: تقویت تعامل صنعت و دانشگاه نقش به‌سزایی در توسعه ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدعلی سبحانی در سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که پیش از ظهر امروز در محل دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، با بیان اینکه اتاق البرز یکی از اتاق‌های فعال کشور است، اظهار داشت: تقویت تعامل صنعت و دانشگاه نقش بسزایی در توسعه ملی دارد.

وی با بیان اینکه جامعه در حال توسعه جامعه‌ای است که امکان صنعتی‌شدن را دارد، افزود: صنعت محرکه توسعه است از طرفی این بخش ارزش افزوده بالاتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اینکه باید خانه صنعت و دانشگاه در استان البرز راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این خانه به طور قطع شاهد بهبود و توسعه ارتباط دو بخش صنعت و دانشگاه در استان البرز هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت کشور به دانش روز و فناوری نیاز دارد، اظهار داشت: توسعه فناوری سبب می‌شود بر اساس نیاز بازار و مردم وارد عمل شویم و بدین ترتیب بهبود و توسعه جایگاه تولید را شاهد می‌شویم.

سبحانی با اشاره به اینکه دانشگاه و صنعت دو بال توسعه کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: نیازهای صنعت باید از طریق فناوری، تحقیقات، نیروی انسانی و خدمات مشاوره‌ای در اختیار این بخش قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید نیازهای دانشگاه نظیر اعتبارات، تامین تجهیزات دانشگاهی و جذب نیروی متخصص نیز مد نظر قرار گیرد، افزود: نقش دولت در ایجاد تعامل و ارتباط صنعت و دانشگاه پررنگ نبوده است.

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مورد نیاز از طرف دانشگاه تامین نشده است، اظهار داشت: سیاست توسعه فناوری و انعکاس آن به دانشگاه انجام شود و از طرفی باید هماهنگی صنعت و دانشگاه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سوق دادن پایان‌نامه‌‌های دانشگاهی در راستای رفع مشکلات صنعت و اقتصاد کشور از دیگر اهداف در دستور کار است، افزود: در راستای اجرای طرح‌های مشترک بین دانشگاه و صنعت نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار