استارت کلید انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردبیل

با شروع ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل استقبال خوبی از آن شده و در نخستین ساعات نام نویسی چهره های سرشناس سیاسی کشوری و استانی با حضور در فرمانداری ها بویژه فرمانداری اردبیل اقدام به ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۴۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 19 December 2015
همراهی نامزدهای انتخاباتی ازسوی جمع کثیری از هواداران برای ثبت نام ، از جمله حاشیه های نخستین ساعت نام نویسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد.
در این حال جانشین رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت : کار ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس دهم از صبح شنبه در حوزه های انتخابیه پنج گانه استان اردبیل آغاز شده و این امر تا چهارم دی ماه به مدت هفت روز کاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: افرادی که تمایل به داوطلب شدن برای دهمین دوره انتخابات مجلس دارند، می توانند طی این مدت در ساعت های اداری، به ستادهای انتخابات مستقر در فرمانداری های پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل مراجعه کنند.
ماریا موسوی افزود: پس از طی مراحل ثبت نام و استعلام از مراجع چهارگانه و نظر شورای نگهبان اسامی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی 27 دی ماه اعلام خواهد شد.
وی بیان کرد: از 29 بهمن ماه تا 5 اسفند ماه به مدت یک هفته زمان تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی است که در این مهلت قانونی آنها می توانند بر اساس ضوابط و مقررات تبلیغات قانونی خود را انجام دهند.
به گفته وی ، روز 6 اسفند ماه تبلیغات برای نامزدها ممنوع بوده و روز هفتم اسفند ماه نیز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.
استان اردبیل با 1.2 میلیون نفر جمعیت هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد . حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین سه نماینده ، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر یک نماینده ، حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار مغان یک نماینده ، حوزه انتخابیه گرمی مغان یک نماینده و حوزه انتخابیه مشگین شهر نیز یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار