مدیرکل اوقاف ایلام:

موقوفات منفعتی در این استان محدود است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با بیان اینکه این استان نیازمند موقوفات منفعتی است، گفت: تعداد موقوفات درآمد زا در این استان محدود است.
کد خبر: ۱۴۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 18 December 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با بیان اینکه این استان نیازمند موقوفات منفعتی است، گفت: تعداد موقوفات درآمد زا در این استان محدود است.
حجت الاسلام حسن شهیدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر موقوفه های ثبت شده در این استان انتفاعی هستند که شامل مساجد، حسینیه ها و سایر اماکن متبرکه است.
وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 500 مسجد و حسینیه و 63 بقعه متبرکه در استان ایلام وجود دارد که همگی وقفی هستند، افزود: از این تعداد تنها 90 مورد درآمد زا است که در آمد آنها صرف هزینه های همان مکان زیارتی می شود.
شهیدی تاکید کرد: این در حالیست که وقف های منفعتی در رفع مشکل نیازمندان، کمک به فقرا و تامین جهیزیه، درمان و مسکن نیازمند نقش بسزایی داشته و موجب ایجاد عدالت در جامعه می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: متاسفانه فرهنگ وقف با وجود تبلیغات صورت گرفته در سال های اخیر هنوز به نحو مطلوب در جامعه نهادینه نشده و باید این فریضه الهی بیشتر در جامعه توسعه یابد.
وی یادآور شد: با وجود افراد خیر و نیکوکار در استان ایلام، بسیاری از آنها با این فریضه که ماندگاری آن هم در دنیا و هم در آخرت است آشنایی کامل ندارند که در این زمینه رسانه های گروهی باید اطلاع رسانی مناسب از وقف داشته باشند.
شهیدی همچنین بر توسعه وقف های دسته جمعی در استان تاکید کرد و افزود: عموم مردم می توانند بصورت خانوادگی و یا گروهی اقدام به وقف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار