در رشته کشتی آزاد:

کشتی‌گیر قم به اردوی شرق آسیا اعزام شد

چهره موفق سال‌های اخیر کشتی آزاد استان قم برای شرکت در اردوی آموزشی راهی شرق آسیا به مقصد کشور سریلانکا شد.
کد خبر: ۱۴۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 16 December 2015
به گزارش تابناک قم، کشتی یکی از موفق‌ترین رشته‌های حال حاضر ورزش استان قم به شمار می‌رود که هر ساله بیش از 40 مدال از میادین داخلی و برون‌مرزی برای ورزش قم کسب می‌کند و هیئت کشتی در بین هیئت‌های برتر ورزش قم قرار می‌گیرد.

کشتی‌گیران قم در تمام سطوح سنی هر ساله عضو تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران هستند و در کنار دیگر ملی‌پوشان حضور در مسابقات متنوع بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کشتی را تجربه می‌کنند، ضمن اینکه امسال سال منتهی به المپیک نیز محسوب می‌شود و قم تنها در رشته کشتی شانس کسب سهمیه برای حضور در این رخداد بزرگ را دارد.

در شرایطی که مهم‌ترین و بیشترین موفقیت‌های کشتی استان قم توسط کشتی‌گیران رشته کشتی فرنگی به دست آمده است، اما در رشته کشتی آزاد که معمولاً کم‌فروغ‌تر از کشتی فرنگی بوده، تک چهره‌ها برای ورزش قم در میادین داخلی و بین‌المللی افتخارآفرین بوده‌اند.

یکی از این تک چهره‌ها در کشتی آزاد استان قم، روح‌الله نعمتیان است که در میادین مختلف موفق به کسب مدال و افتخار برای کشتی قم شده و سابقه خوبی در این رشته دارد و اکنون با تجارب خوبی که به دست آورده است یکی از چهره‌های موفق و خوشنام تکواندو قم نیز به شمار می‌رود.

نعمتیان به عنوان یکی از چهره‌های با اخلاق کشتی قم شناخته می‌شود و اکنون به تجارب خوبی در این رشته رسیده است و برای تکمیل دانش خود در کشتی آزاد تلاش می‌کند تا در آینده این تجارب را در اختیار نسل جوان و مستعد کشتی قم قرار بدهد.

در حالی که کشتی آزاد قم فاصله زیادی با کشتی فرنگی دارد و با وجود تلاش‌های فراوان صورت گرفته از سوی هیئت کشتی و مربیان پرتلاش و با دانش کشتی قم نتوانسته‌‌اند برای تحول در این رشته کار خاصی انجام بدهند، کشتی‌گیر با اخلاق کشتی آزاد قم به دعوت فدراسیون کشتی سریلانکا عازم این کشور شد.

این کشتی‌گیر پرتوان استان قم در کارنامه‌ درخشان خود، عنوان نخست و مقام قهرمانی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور را دارد، ضمن اینکه مقام ارزشمند سوم و نشان برنز بزرگسالان و همچنین قهرمانی در مسابقات کلانشهرهای کشور را نیز به دست آورده است.

اعزام چهره موفق کشتی قم به کشور سریلانکا در حالی انجام شد که به دعوت این کشور، محمدحسین دباغی به عنوان مربی و رضا هادی به عنوان یکی دیگر از کشتی‌گیران مطرح کشورمان راهی این کشور شده‌اند و به مدت دو ماه در اردوی آموزشی در این کشور حضور می‌یابند.

کشور سریلانکا که هم‌اکنون آنچنان که باید و شاید جایگاهی در کشتی آسیا ندارد برای تحول در کشتی ایران و حضور موفق در عرصه رقابت‌های آسیایی و جهانی از دو کشتی‌گیر و یک مربی کشتی آزاد کشورمان برای اجرای برنامه‌های آموزشی این کشور دعوت کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار