معاون استاندار قم:

نظام مهندسی و شهرداری مناسب‌سازی معابر و اماکن را جدی بگیرند

معاون عمرانی استاندار قم با اشاره به ضرورت توجه به مناسب‌سازی معابر گفت: نظام مهندسی در بحث طراحی‌ها و شهرداری در صدور پروانه ساخت مناسب‌سازی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۴۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 14 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن بهشتی در جلسه کمیته مناسب‌سازی استان، با اشاره به آمار جمعیت سالمندان و معلولان کشور که حدود 10 درصد افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: وجود 80 هزار سالمند، بیش از 22 هزار معلول با معلولیت‌های مختلف و 13 هزار جانباز سرافراز در استان وظیفه ما را در برابر این عزیزان برای آماده‌سازی و مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای حضور این قشر عظیم در اجتماع سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: حضور این عزیزان در اجتماع می‌تواند در کاهش آثار و عوارض بیماری و معلولیت بسیار مثمرثمر باشد، بنا بر این لازم است سازمان بهزیستی تمام توان خود را برای ارائه برنامه‌هایی برای پیشبرد اهداف مناسب‌سازی و حضور اجتماعی این جامعه هدف به کار گیرد و دستگاه‌های استان در این راستا باید همکاری و هماهنگی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار قم بیان کرد: در یک دهه گذشته اقدامات خوبی در امر مناسب‌سازی انجام شده اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم و این موضوع در همه ساختمان‌ها و اماکن عمومی و حتی دولتی به درستی اجرا نمی‌شود.

وی تأکید کرد: یک عزم عمومی و همگانی برای مناسب‌سازی لازم است، اگرچه برخی وظایف اداری برای دستگاه‌های اجرایی تعریف و ابلاغ شده اما عزم همگانی و اقدام جهادی می‌تواند عقب‌ماندگی‌های گذشته را تا حدودی جبران کند.

بهشتی شهرداری و نظام مهندسی را دو نهاد مهم و حیاتی در مناسب‌سازی عنوان کرد و گفت: این دو نهاد در بطن کار مناسب‌سازی هستند، سازمان نظام مهندسی در بحث طراحی و نظارت و شهرداری‌ها در صدور پروانه مبحث مناسب‌سازی را جدی‌تر بگیرند.

وی افزود: در همین راستا هیئت کارشناسی زیر مجموعه کمیته مناسب‌سازی استان متشکل از دفتر فنی استانداری، بهزیستی، راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی ضمن بازدید از پروژه‌های عمومی و دولتی گزارش مصور از اجرای مناسب‌سازی به جلسات کمیته ارائه خواهند کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار