سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم مطرح کرد:

پاکسازی مسیر نجف به کربلا با مشارکت ۱۱۰ دانشجو در ایام اربعین

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از پاکسازی بخشی از مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا توسط ۱۱۰ دانشجوی ارشد و دکترا همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 14 December 2015
به گزارش تابناک قم، سید رسول موسوی‌نژادیان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم در توضیح اقدامات شهرداری قم در ایام اربعین در مسیر شهر کربلا، اظهار داشت: در جلساتی که میان شهرداری‌های کلان شهرها برگزار شد، قرار شد امسال به صورت پایلوت استان قم وارد این عرصه شود و اگر طرح خوب جواب داد سال‌های بعد کلان‌شهرها نظافت مسیر نجف به کربلا را به عهده بگیرد.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای داوطلب در این زمینه افزود: جمعی که انتخاب کردیم از دانشجویانی بودند که در مقطع فوق‌لیسانس و دکترا تحصیل می‌کردند و بهترین شرایط را برای این کار داشتند چراکه قرار بود در حوزه فرهنگ‌سازی هم فعالیت کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: برگزاری جلسه توجیهی برای دانشجویان انجام شد و برنامه زمان‌بندی طرح و روش نظافت مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: یک سری محتوای آموزشی شامل آموزش زمان عربی، نکات اجرایی و روش تعامل با موکب‌داران و زائران در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

موسوی‌نژادیان به جلب مشارکت از سایر بخش‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران در تأمین اقلام مورد نیاز برای پاکسازی مسیر مشارکت کرد. همچنین شهرداری کربلا همکاری بسیار خوبی با ما داشت و از عملکرد گروه بسیار راضی بودند.

وی ادامه داد: تمام دانشجویان و همکاران بدون هیچ چشم داشت مالی در این طرح شرکت کردند و این کار کاملاً کار دلی و از روی اخلاص بود و هزینه طرح کمتر از یک چهارم هزینه پیش‌بینی شده بود.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: همکاری موکب‌های حضرت معصومه(س)، خدام الحسین، مسجد جمکران و هلال بن علی(ع) کاشان را در این زمینه داشتیم که پذیرایی گروه را در طول اجرای طرح به عهده داشتند که کوچکترین هزینه‌ای برای اسکان در این مدت نداشتیم.

وی ادامه داد: در حین اجرای طرح مشکلاتی در حمل و نقل وجود داشت که دوستان مشکلات مسیر را با شیرینی توفیق خدمت به زائران فراموش کردند.

موسوی‌نژادیان ابراز کرد: در این طرح فاصله ۱۰۰ عمود نظافت شد که رضایت زائران را به همراه داشت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار